2x02: Sleeper

Alles over de serie Torchwood.

Moderator: Felix Torchwood

Plaats reactie
Blaidd Drwg
Site Admin
Contacteer:

2x02: Sleeper

Bericht door Blaidd Drwg » 24 jan 2008, 08:30

Een uitermate spannende aflevering. Het verhaal was erg sterk en erg goed uitgevoerd. Het Sleeper idee was goed uitgewerkt, vooral de defensieve systemen om onontdekt te blijven. Veel bloed, weinig sex.
Ik vond alleen de tranentrekkers niet goed werken. Waar ik normaal bij DW wel eens een traantje wegpink, had ik dit niet bij deze aflevering. Ook niet op het laatst met de dood van Beth.

8/10
"The quotes are over, Doctor!" (Scorby in Seeds of Doom)

saint mark
Companion

Bericht door saint mark » 24 jan 2008, 14:36

wederom een goede aflevering waarin alle karakters goed gebruikt worden.

Wel bevreemdend is dat er zoveel aliens de aarde willen bezetten terwijl het inmiddels duidelijk moet zijn dat de Aarde een beschermer heeft in de vorm van een tijdheer die al korte metten heeft gemaakt met o.m. Daleks, Cybermen, Autons. Ik zou als invasiemacht ergens anders iets uitzoekn. :D

Ik ben benieuwd waar ze in de serie hier op terugkomen.

Calastir
Companion
Contacteer:

Bericht door Calastir » 24 jan 2008, 18:17

Die zwaardarm deed me denken aan de T1000 uit Terminator 2.

Ze had zichzelf niet hoeven doden, alleen die arm amputeren. Maar ik denk dat ze al vol schuldgevoel zat omdat ze onbewust haar man had gedood.
Ja ik vond dit toch wel een pessimistische aflevering, maar het blijft Torchwood dus cool. Ik denk dat we deze aliens nog wel terug gaan zien dit seizoen, net zoiets als de Borg in Star Trek.
Lijstje van forumleden die ik nu allemaal heb ontmoet:
Robbie, MiVo, Gert-Jan Kramer, Dokter Wouter, Stoney3K, Blaidd Drwg, Dallista, the doctor, Felix Torchwood & The Celestial Toymaker, Omega, Niek, Alies, Timelord, Spiritmuse, Nancywho, ishara, doctor Murdock, 11thDoctor, Josienepien, Heather, Dalek-Tan, Aiyren, DarkDoctor, Ten, Brigadier Eckhardt Adams, Derpy.

Blaidd Drwg
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Blaidd Drwg » 24 jan 2008, 22:31

Kijkcijfer: 3,4 miljoen
"The quotes are over, Doctor!" (Scorby in Seeds of Doom)

Gert-Jan Kramer
Friend

Re: 2x02: Sleeper

Bericht door Gert-Jan Kramer » 25 jan 2008, 12:07

Blaidd Drwg schreef:Een uitermate spannende aflevering. Het verhaal was erg sterk en erg goed uitgevoerd.
Een goede middenmoter voor Torchwood, maar ik vond 'm niet zo sterk als de episode van vorige week. Zoals je zelf al zegt werkte de emotionele kant van het Beth-verhaal niet altijd, dat is zonde want daar had meer in gezeten, en de weinige humor viel ook behoorlijk plat (op die ene zin van Ianto na: 'I know everything. And it says so on the bottom of the screen.') Plus Gwen die opnieuw wordt gebruikt als chantagemiddel.

Het bleef ook heel vaag wie de Sleepers zijn en wat ze met de planeet willen, maar gelukkig werd dat nog aangestipt in de mooie slotdialoog tussen Jack en Gwen.

De Sleeper-kant van de ep werkte redelijk tot heel goed. Ik kreeg toch een beetje het oude UNIT-gevoel versus de opeens ontwakende Autons, vooral vanwege de Sleepers die op straat "ontwaakten". Sterkste sc

Gert-Jan Kramer
Friend

Bericht door Gert-Jan Kramer » 25 jan 2008, 12:13

Calastir schreef:Die zwaardarm deed me denken aan de T1000 uit Terminator 2.
Nu je het zegt... ik zat al te denken: waar heb ik zoiets eerder gezien? Ik vond het een beetje vreemd dat Jack gewoon bleef doorkletsen met die arm door z'n kostuum. Hij is onsterfelijk maar meestal gaat ie dan eerst dood om dan weer tot leven te komen.
Calastir schreef:Ze had zichzelf niet hoeven doden, alleen die arm amputeren.
Dat had Owen eigenlijk moeten bedenken. Al weet ik niet of daarmee het probleem opgelost zou zijn. Al die alien-instructies zaten toch diep in haar bewustzijn opgeslagen, maar het had Beths wapenarm waarschijnlijk uitgeschakeld.

Dokter Wouter

Bericht door Dokter Wouter » 25 jan 2008, 22:34

Erg goede aflevering, wat mij betreft stukken beter dan vorige week. De emotionele scenes rond Beth waren inderdaad niet sterk maar dat kwam vooral door de actrice die Beth speelde. Ik heb wel eens betere performances gezien.

[quote="Gert-Jan Kramer"] Sterkste sc

Flamegon

Bericht door Flamegon » 26 jan 2008, 11:50

[quote="Dokter Wouter"]Erg goede aflevering, wat mij betreft stukken beter dan vorige week. De emotionele scenes rond Beth waren inderdaad niet sterk maar dat kwam vooral door de actrice die Beth speelde. Ik heb wel eens betere performances gezien.

[quote="Gert-Jan Kramer"] Sterkste sc

Marianne

Bericht door Marianne » 26 jan 2008, 21:08

Hoe komt zij eigenlijk aan dat kind? Heeft ze dat kind geadopteerd of misschien wel ontvoerd? Ik kan me toch een scene tussen Beth en Gwen herrineren waarin Beth zegt dat ze graag kinderen zou willen en waarin het op de vraag of dat nog zou kunnen angstvallend stil blijft. Plot hole, anyone?
Hoezo zouden Sleepers geen eigen biologische kinderen kunnen krijgen? Die scene tussen Beth en Gwen over kinderen interpreteerde ik alleen als een discussie over een ethisch dilemma. Je krijgt een kind, maar dan blijk je op een dag een Sleeper te zijn. Is het waarschijnlijk dat je je eigen kind zal vermoorden? Zo ja, is het dan wel verantwoord om (met die kennis in je achterhoofd) een kind te krijgen?

Ik kan het mis hebben, maar ik maakte nergens uit deze aflevering op dat het geheel onmogelijk was om als Sleeper biologische kinderen te hebben. Alleen dat het totaal geen goed idee is.

Felix Torchwood
Time Lord
Contacteer:

Bericht door Felix Torchwood » 27 jan 2008, 14:25

Gisteren ochtend deze afleveing gekeken.
Ik ga hem niet vergelijken met de vorige aflevering omdat het appels met peren vergelijken is.

Het verhaal vond ik erg goed. Het idee dat er alians zijn die pas wakker worden op het moment dat ze nodig zijn. Er g goed. Vooral de effect op de arm waren erg mooi gemaakt. Tja de zwaararmen. beter goed gejat dan slecht bedacht.

Wat vooral indruk op mij heeft gemaakt waren de scenes waarin de Sleepers wakker werden. Dat was goed neer gezet. Het gaf mj hetzelfde gevoel als bij de Autons. Daarnaast was de medegeloosheid van de man die het wapendepot aanviel angstig. Hij schoot zo de soldaten neer.

Het was een goede Torchwood aflevering die even op gang moest komen, maar daarna was hij vol met actie en humor. De humor kwam voornameljk van Ianto die in deze nieuwe serie terecht een grotere rol krijgt.

Cijfer: 4/5

Niek
Companion

Bericht door Niek » 29 jan 2008, 16:42

Zo te lezen zijn velen hier redelijk enthousiast over deze aflevering. Zelf had ik een wat meer teleurgesteld gevoel. Het kon me allemaal niet echt raken. Ik heb me niet verveeld maar graag blijf ik toch met een harder kloppend hart achter na het zien van een aflevering en dat was nu absoluut niet het geval.
Een op zichzelf staande aflevering met geen hints naar voorgaande gebeurtenissen of gebeurtenissen in de toekomst of naar zaken betreffende een van onze hoofdpersonen. Of heb ik dat gemist?

Niek
Companion

Bericht door Niek » 29 jan 2008, 16:45

Gert-Jan Kramer schreef:
Calastir schreef:Die zwaardarm deed me denken aan de T1000 uit Terminator 2.
Nu je het zegt... ik zat al te denken: waar heb ik zoiets eerder gezien? Ik vond het een beetje vreemd dat Jack gewoon bleef doorkletsen met die arm door z'n kostuum. Hij is onsterfelijk maar meestal gaat ie dan eerst dood om dan weer tot leven te komen.
Hij werd net rechtstreeks in het hart gestoken dus kon hij het nog even volhouden. Maar hebben we niet wel eens eerder gezien dat hij doorstoken werd en zonder te sterven verder ging?

Plaats reactie