Van 5 inch naar 3,75 inch figuren...een ramp ??

Praat hier over alles wat er te koop is voor Doctor Who-fans!

Moderator: Blaidd Drwg

Plaats reactie

Van 5 inch naar 3.75 inch figuren ??

HELL, NO !!! Have they gone mad ??!!
1
33%
Jammer, maar ik blijf wel een verzamelaar.
1
33%
Laat maar komen, tijd voor iets nieuws !!
1
33%

Totaal aantal stemmen: 3

Brigadier Eckhardt Adams
Moderator

Van 5 inch naar 3,75 inch figuren...een ramp ??

Bericht door Brigadier Eckhardt Adams » 22 jan 2013, 23:21

Veel van jullie zullen het inmiddels al weten: Character Options gaat vanaf nu de actiefiguren in andere schaal op de markt brengen... Van de huidige schaal (5 inch) die we gewend zijn, gaan ze naar een kleinere afmeting (3,75 inch), dezelfde schaal als we van de 'Star Wars' figuren gewend zijn...

Is dit nu echt zo bevordelijk ? Zullen de verzamelaars/fans hier nu zo blij mee zijn ? Zal dit positieve of negatieve invloed hebben op de merchandise in de "Who-niverse" ? Ikzelf ben er, eerlijk gezegd, niet bepaald ondersteboven van... :( (of misschien wel, maar dan niet echt op een vrolijke manier). Voor veel trouwe fans moet dit haast wel een enorme rem op hun collectie van Doctor Who figuren zijn. Persoonlijk weet ik nog niet of ik wel aan de nieuwe collectie ga beginnen, het past gewoon niet meer bij mijn huidige verzameling. Vind ik best wel een grote domper...

Wat vinden jullie van deze zet van 'Character' ?

P.S.: Overigens blijft de verwante fabrikant "Underground Toys" de classic Who-figuren WEL in 5 inch uitbrengen...

Meer info : www.doctorwhotoys.net
Brigadier Adams: "Face it, Doctor, it's just as simple as one and one is two !!"

The Doctor: "Oww, my dear Brigadier, I assure you...One and one is NOT always two...One legion of Cybermen and one legion of Daleks won't create two problems...it rather means countless trouble !!"

Calastir
Companion
Contacteer:

Bericht door Calastir » 24 jan 2013, 12:26

Cool! d3duim
Om eerlijk te zijn kocht ik tot nu toe geen DW action figures juist vanwege dat grote formaat.
3,75 inch voor action figures heeft mijn voorkeur, levert ook meer ruimte op om je figuurtjes te showen. De accessories en playsets kunnen dan ook meteen een stuk kleiner.
Ik heb nog heel veel originele 3,75 inch Star Wars action figures van vroeger, en ook de Star Trek action figures zijn door de jaren heen verkleind van 6 naar 4,5 naar de standaard 3,75 inch.

Dan kan ik eindelijk mega-cross-overs spelen!
Jedi vs. Borg vs. Daleks, danwel de Millennium Falcon vs. USS Enterprise vs. the TARDIS! :D

Maar het liefst zou ik zelfs n
Lijstje van forumleden die ik nu allemaal heb ontmoet:
Robbie, MiVo, Gert-Jan Kramer, Dokter Wouter, Stoney3K, Blaidd Drwg, Dallista, the doctor, Felix Torchwood & The Celestial Toymaker, Omega, Niek, Alies, Timelord, Spiritmuse, Nancywho, ishara, doctor Murdock, 11thDoctor, Josienepien, Heather, Dalek-Tan, Aiyren, DarkDoctor, Ten, Brigadier Eckhardt Adams, Derpy.

saint mark
Companion

Bericht door saint mark » 24 jan 2013, 15:08

[quote="Calastir"]
Dan kan ik eindelijk mega-cross-overs spelen!
Jedi vs. Borg vs. Daleks, danwel de Millennium Falcon vs. USS Enterprise vs. the TARDIS! :D

Maar het liefst zou ik zelfs n
I stole a timelord and ran away with him.

Plaats reactie