BF129A - AN EARTHLY CHILD

Nieuws en besprekingen over de avonturen van de Doctor bij Big Finish Audio.

Moderator: Blaidd Drwg

Plaats reactie

AN EARTHLY CHILD

Grootvaders triomf
1
50%
Bezoek van grootouders altijd leuk
1
50%
Grootvaders denken dat ze het beter weten
0
Geen stemmen
Ik wordt een beetje moe van mijn grootvader
0
Geen stemmen
In een tehuis voor bejaarden en niet te vaalk op bezoek.
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 2

saint mark
Companion

BF129A - AN EARTHLY CHILD

Bericht door saint mark » 15 dec 2009, 13:15

BF129A An Earthly child

Geschreven door Marc Platt
Regie door Nicolas Briggs
Sounddesign, Muziek en geluidsmastering door David Livingstone

The Doctor Paul McGann
Susan Campbell Carole Ann Ford
Alex Campbell Jake McGann
Holly Barrett Sheryl Gannaway
Marion Fleming Leslie Ash
Faisal Jenssen Matt Addis
Duncan Ian Hallard
President of Earth Council Ian Brooker

Hope Leslie Ash
Policemen/ Helicopter pilot
/Air control Ian Brooker
Reporters Ian Brooker/Matt Addis

Uitgave: december 2009
ISDN 9781844354702

Dertig jaar na de invasie van de Daleks zijn alle wonden nog niet genezen en de littekens van dit conflict zijn ook nog duidelijk merkbaar. De overlevenden wonen in een wereld die twee eeuwen teruggeworpen is en eentje van voedseltekorten en opstanden van de burgers. Een wereld waarin de jonge en hele slimme geesten van de aarde zich aangetrokken voelen tot een organisatie die zich duidelijk wenst af te scheiden van de rest van het heelal. Ze willen nooit meer een buitenaards wezen op aarde zien.
Susan heeft het idee dat de Aarde langzamerhand terugglijdt naar de middeleeuwen qua ontwikkeling. Susan Campbell is de weduwe van een van de grote verzetshelden in de oorlog tegen de Daleks. De Aarde heeft hoop nodig en hulp van buitenaf want zo gaat het niet langer.

Susan onderneemt een ingrijpende actie waarbij zij poogt de aarde te redden. Hierbij verliest zij haar zoon Alex uit het oog die langzamerhand in de klauwen van Earth United dreigt te vallen. Deze jongeman heeft voor hen als zoon van een held een grote PR waarde.

Er is een persoon die Susans hulp heeft gehoord en tevens denkt dat zijn achterkleinzoon ook hulp nodig heeft van buitenaardse origine. Ook Susan was vergeten hoezeer zij een zekere oude man miste

ishara

Bericht door ishara » 19 jan 2010, 14:27

Ik vrees dat ik iets minder enthousiast ben dan jij, saint mark.

Ik vond het verhaal niet heel geweldig, hoewel zeker niet slecht. Gewoon niet zo interessant. Ook vond ik het acteren van Jake McGann niet direct om over naar huis te schrijven. Paul McGann was wel weer geweldig zoals altijd, en ook Carol Ann Ford was verder prima.

Waar ik zonder meer enorm van genoten heb, was de interactie tussen Susan en de Doctor. Vooral als ze elkaar begroeten, en tegen het eind als ze afscheid nemen. Ze werken erg goed met elkaar, Ford en McGann. Ik vind dat McGann het voor elkaar krijgt om zowel de Achtste Doctor te spelen als goed een link te leggen met de Eerste en diens familierelatie met Susan. Je fan-hart springt er van op!

Na lang peinzen geef ik deze audio een 7.5. Als het een gewoon verhaal was geweest, zou het een 6 of 6.5 hebben gekregen. Omdat het zo'n heerlijke link met het oudste van de serie is, krijgt hij een punt erbij. Het is voor mij net geen acht.

Desondanks: voor geen enkele Who-audio-fan te missen uit nostalgie, en heerlijke interactie tussen Acht en Susan!
(Ik heb de audio overigens keurig besteld bij BF, maar krijg hem pas over een jaar en bracht het uiteindelijk niet op om te wachten en heb dus gedownload.)

saint mark
Companion

Bericht door saint mark » 19 jan 2010, 14:43

Waarom krijg je hem pas over een jaar???

Ik wilde hem via Ebay op de kop tikken maar daar kost een kopie momenteel rond de

ishara

Bericht door ishara » 19 jan 2010, 16:14

Het is een special voor subscribers ('subscribers get more!') en om dat zijn waarde te laten behouden komt hij voor de overige klanten pas een jaar later ter beschikking. Ik meen dat als je een subscription hebt waar de december-audio van de main range in valt, je hem krijgt. Ik heb pas weer vanaf januari een (6 mnd) subscription op de main range, dus helaas. Maar zo is het ook goed. Ik laat de bestelling staan omdat ik BF graag steun.

Plaats reactie