DW UNBOUND - AULD MORTALITY

Nieuws en besprekingen over de avonturen van de Doctor bij Big Finish Audio.

Moderator: Blaidd Drwg

Plaats reactie

AULD MORTALITY

geniaal
0
Geen stemmen
goed
2
67%
voldoende
1
33%
matig
0
Geen stemmen
onvoldoende
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 3

saint mark
Companion

DW UNBOUND - AULD MORTALITY

Bericht door saint mark » 01 apr 2009, 10:28

Doctor Who Unbound

Auld Mortality

Geschreven door Marc Platt
Regie door Nicholas Briggs
Muziek, Sound Design & Post Productie door Alistair Lock

Cast:
Geoffrey Bayldon (The Doctor),
Carole Ann Ford (Susan),
Derren Nesbitt (Ordinal-General Quences),
Toby Longworth (Badger),
Matthew Brenher (Hannibal),
Ian Brooker (Surus),
Nicholas Briggs (Gold Usher).

Het eerste audio avontuur in de Doctor Who Unbound serie die de vraag stelt: Wat als de Doctor nooit de planeet Gallifrey verlaten zou hebben?

Uitgave: mei 2003
ISBN: 1 84435 012 6

Wat is er gebeurd met de Doctor?
Hij is mogelijk de favoriete schrijver van Gallifrey met zijn spannende avonturen verhalen over tijdreizen en historische ontmoetingen? Of is hij een kluizenaar met een slecht humeur? Of reist hij tezamen met Hannibal over de Alpen?
Hij is in ieder geval geen avonturier in Tijd en ruimte. Zijn familie zou dat nooit goed vinden, zij hadden andere plannen voor de Doctor en de gigantische krachten van de Tijdheren.

Deze Doctor leeft in een mausoleum en brengt zijn tijd door in een machine die geschiedenis simuleert en waarin de schrijver zijn avonturen beleeft op een volstrekte veilige wijze. Deze Doctor leeft afgeschermd van de rest van Gallifrey en zijn eerste verdedigingslijn tegen ongewenst bezoek en interesse is de butler(robot) Badger.
Deze Badger kan echter niet voorkomen dat de kleindochter van de Doctor binnen weet te dringen en de oude man weet te ontwaken uit zijn schijnbare dagdromen. Hij herinnerd zich de keuzes die hij ooit maakte waaronder de mogelijke aankoop van een Tardis en mogelijke vlucht van Gallifrey.
Hij en Susan leren al snel dat Badger luistert naar nog iemand die andere plannen had met de Doctor maar die nu mogelijkheden ziet in Susan, die aan de vooravond staat van het aanvaarden van het presidentschap van Gallifrey.
Het is nu aan de Doctor om zijn kleindochter te behoeden voor gevaar en ongewenste inmenging van een derde partij die de familie en haar belangen wil beschermen. En kan generaal Hannibal een verschil maken?
De Doctor ontwaakt

Niek
Companion

Bericht door Niek » 26 sep 2009, 17:22

Eigenlijk wilde ik stemmen tussen goed en voldoende.

In het begin had ik ook wat moeite met wennen aan deze Doctor. Al werd ik gaandeweg wel in het verhaal getrokken, deze Doctor heeft mij niet echt kunnen charmeren.
Suzan is een sterke toevoeging, al vind ik haar keuze om president van Gallifrey te worden niet echt bij haar persoonlijkheid passen.
Badger kan ik wel waarderen. De butler die meer in de pap te brokkelen heeft dan alleen dienen.
Het Hannibalverhaal zit er mooi doorheen verweven. Extra mooi dat daar personages rondlopen die weten dat zij niets meer zijn dan een idee van de Doctor.
Waarom het toch niet helemaal werkt, weet ik niet zo goed in woorden te vatten. Wellicht het simpele feit dat ik niet zo veel met deze Doctor-mogelijkheid heb.

Plaats reactie