BF 4 THE LAND OF THE DEAD (Davison)

Nieuws en besprekingen over de avonturen van de Doctor bij Big Finish Audio.

Moderator: Blaidd Drwg

Plaats reactie

The land of the dead

een ingenieus verhaal
0
Geen stemmen
entertainment
2
67%
kan vriezen kan dooien
1
33%
Ik verwacht niets uit Palin land.
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 3

saint mark
Companion

BF 4 THE LAND OF THE DEAD (Davison)

Bericht door saint mark » 22 nov 2008, 21:54

Geschreven door Stephen Cole
Regie door Gary Russell
Sound Design, Post-Productie & Muziek Compositie door Nicholas Briggs

Peter Davison (The Doctor)
Sarah Sutton (Nyssa)
Lucy Campbell (Monica Lewis)
Alistair Lock (Supplier) [1]
Christopher Scott (Shaun Brett)
Neil Roberts (Tulung)
Andrew Fettes (Gaborik) [1-2].

Een audio avontuur van de 5de Doctor & Nyssa, dit verhaal vindt plaats tussen de televisie episodes Time Flight & Arc of Infinity.

Uitgave: januari 2000 (Cassette & CD)
ISBN: 1 84435 064 9

In deze hele vroege audio van Big Finish landt de Tardiss ergens in Alaska. Bij hun aanvankelijke wandeling in het wonderschone en koude landschap worden ze opgejaagd door een wild beest dat volgens de Doctor niet bestaat. Echter het is bereid om het tweetal op te eten. Een beter argument voor een gezonde ochtend jog is er bijna niet.

Ze zoeken onderdak in een huis met een ietswat vreemde architectuur wat een soort van ode blijkt te zijn aan de vader van de multimiljonair die het laat bouwen. Het geheel is nog niet echt operationeel en de Doctor & Nyssa zitten vast samen met een aantal mensen die zich in het huis bevinden. Hier leren ze ook de diverse mensen kennen met hun zwakheden en hun obsessies.

De miljonair Shaun Brett gebruikt stukken van de locale omgeving bij de constructie van zijn huis. Maar met de dodelijke wezens die buiten het huis rondzwerven en een angstaanjagende ontdekking in het huis komt de Doctor langzamerhand tot het besef dat met de plannen van deze miljonair een dodelijk en welhaast ondenkbare oude bedreiging is vrij gelaten die het hedendaagse leven op aarde kan veranderen.

Dit audio-avontuur is zeker niet een van Davisons besten, ook het verhaal weet maar marginaal te boeien en zou best 1 hele episode minder mogen duren. Daarintegen is Davison als Doctor duidelijk een performer die meer dan pret heeft in zijn rol en dat straalt hij dan ook uit. Ik bemerk bij mijzelf dat ik steeds meer zijn werk begin te genieten. Zijn stem is uitermate herkenbaar. Dit avontuur over prehistorische monsters heeft mij op geen enkel moment kunnen overtuigen mijn "suspence of disbelieve" kon het voorspelbare verhaal op geen enkele moment ondersteunen.

5/10
Laatst gewijzigd door saint mark op 25 mei 2009, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Niek
Companion

Bericht door Niek » 28 nov 2008, 01:12

Inderdaad lang niet een van de beste verhalen over de 5de Doctor.

Ik geniet zeer van recensies van de Big Finish audio's en heb deze nog een keer beluisterd omdat het te lang geleden was dat het me nog goed voor mijn oren stond. Nu ik het weer gehoord heb, weet ik ook waarom ik het alweer zo compleet vergeten was.

Misschien had het zelfs wel in twee delen gekund maar we zijn het met elkaar eens dat er sowieso eentje minder had kunnen zijn. Het verhaal is te voorspelbaar en er gebeurt te weinig.
Wel vind ik er mooie momenten in zitten zoals een aantal dialogen tussen Brett en Tulung en daarnaast tussen de Doctor en Monica.

Voor mij is het dan ook entertainment.

ishara

Bericht door ishara » 25 mei 2009, 20:12

Ik heb dit een tijdje geleden geluisterd. Ben bij 1 begonnen, dus het was pas mijn 4e BF en ik vond het een aardig verhaal, hoewel inderdaad niet top. Ik heb echt genoten van de dialogen tussen de Doctor en Monica!

Plaats reactie