BF 31 EMBRACE THE DARKNESS (McGann)

Nieuws en besprekingen over de avonturen van de Doctor bij Big Finish Audio.

Moderator: Blaidd Drwg

EMBRACE THE DARKNESS vind ik:

Een top audio avontuur
1
100%
Niet slecht, maar ook nietgeweldig
0
Geen stemmen
Kan iemand mij even omhelzen dat heb ik hierna nodig
0
Geen stemmen
Verrekte handige toasters om mijn glazen op te zetten
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1

saint mark
Companion

BF 31 EMBRACE THE DARKNESS (McGann)

Bericht door saint mark » 30 okt 2008, 16:42

Embrace the Darkness
Serial 8J

Written and Directed by Nicholas Briggs
Music, Sound Design and Post Production by Jim Mortimore

Paul McGann (The Doctor),
India Fisher (Charley Pollard),
Nicola Boyce (Orllensa),
Lee Moone (Ferras),
Mark McDonnell (Haliard),
Ian Brooker (ROSM).

Een audioavontuur van de 8ste Doctor & Charley, dit avontuur vindt plaats na het BF avontuur Seasons of Fear.

Op de laatste track van disk 2 staat een trailer voor The Time of the Daleks.

Uitgegeven: april 2002
ISBN: 1 903654 60 2

Het verhaal:
De Doctor & Charly reizen per ongeluk naar het afgelegen Cimmerian systeem, waar de Doctor geinteresseerd is in het mysterie van de verdwenen zon in dit stelsel.
Enige uren ervoor werd de tijdelijke wetenschappelijke eenheid die op Cimmeria 4 bezig was om een set kunstmatige zonnen te instaleren en te activeren aangevallen door iets. En allen lichten gingen uit en de crew werd in duisternis gehuld. Maar er leeft iets in die duisternis. Iets dat schijnbaar iets wil van de drie mensen........
De Doctor wordt in dit verhaal geconfronteerd door de mens, het leven in duisternis en een kunstmatige intelligentie die weinig gecharmeerd is van de Doctor en zijn intellect.
In dit avontuur heeft de doktor te maken met een vijandige opstelling van de mens maar ook de millinia oude geheimen van het ras dat leefde en leeft op Cimmeria 4 en hun vijand ergens in het heelal ligt op de loer. Het einde van de tijden lijkt op de loer te liggen voor de Doctor en Charly.

Dit audioavontuur zit tussen een griezelverhaal en een echt scifi avontuur, beide aspecten worden meer dan voldoende belicht. Het verhaal eindigd en verloopt anders dan je zou verwachten zelfs 2 episodes in het verhaal blijft het geheel ondoorzichtbaar. De ROSM irriteert de Doctor uiteindelijk heb je als luisteraar daar ook last van. Een erg geslaagd verhaal dat erg goed gebracht wordt.

9/10

Continuiteit:
In Neverland(episode 8L), vinden we uit wat de vloot van Tardiss aan het begin van dit avontuur aan het doen was. En er wordt uitgelegd wat de aard was van de niet identificeerbare data was die ROSM scande in Charly.

Zoals de Doctor uitlegde, er zijn vele rassen in het heelal die zichzelf de Solarians noemen. Dus het ras dat in dit avontuur speelt is geen familie van het gelijknamige ras in Prisoners of the Sun (een kort verhaal met de 3de Doctor & Liz uit een verhalenbundel).

Plaats reactie