BF 17 SWORD OF ORION (McGann)

Nieuws en besprekingen over de avonturen van de Doctor bij Big Finish Audio.

Moderator: Blaidd Drwg

Wat vindt je van "Sword of Orion"

Cyberfantastisch
1
100%
Ik heb genoten dit luister ik nog eens
0
Geen stemmen
Ik kreeg hier dus een stalen kop van
0
Geen stemmen
Pech dat de 8ste Doctor dit overleefde
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1

saint mark
Companion

BF 17 SWORD OF ORION (McGann)

Bericht door saint mark » 23 sep 2008, 22:03

SWORD OF ORION
serial 8c

Een audioverhaal dat plaats vindt na de gebeurtenissen in Big Finish audio: Storm Warning.

Dit is een nieuwe versie van een Audio Visuals story ook getiteld Sword of Orion.

Released: februari 2001
ISBN: 1 903654 15 7

Dit tweede deel in de avonturen van de 8ste Doctor, als zodanig uitgezonden door de BBC radio, is niet een nieuw of orgineel avontuur. het bestond al eerder als een amateur analoge audio-avontuur ergens in de jaren tachtig, waar het redelijk populair was. De schrijver van toen is ook de huidige schrijver en heeft het gepoogd op te poetsen zodat het in de huidige vorm een soort van gevoel geeft van een TV-film met de 8ste Doctor.

Sword of Orion -

the Doctor..............Paul McGann
Charley Pollard.......India Fisher
Thinnes.................Mark Gatiss
Digly.....................Baranaby Edwards
Ike.......................Ian Marr
Grash....................Bruce Montague
Vol........................Hylton Collins
Deeva Janssen.......Michelle Livingstone
Chev.....................Helen Goldwyn
Kelsey...................Toby Longworth
Cyberman..............Nicholas Briggs

Geschreven............Nicholas Briggs
Regisseur..............Nicholas Briggs

In het begin van dit verhaal wordt Ramsey, de vorasaurus, ziek en de Doctor & Charley gaan op zoek naar een geneesmiddel.
Twee mannen van een diepruimte bergingsbedrijf vinden een enorme ruimtekruiser (een slagschip van enorme afmetingen) in de ruimte en zoeken naar materiaal om te verpatsen. Aan boord vinden ze echter iets wat minder leuk is.
In deze hoek van tijd en ruimte is er sprake van een oorlog tussen Androiden en mensen, mede omdat de kunstmatige mensen bepaalde rechten willen enhun makers daar enige bezwaren tegen hebben. Wat is dus de rol van een enorme ruimtekruiser die zonder enige energie en zwaarbeschadigd in de ruimte rondzweeft, de nieuwe vrouwelijke kapitein op een bergingsschip die op zoek is naar een manier om in 1x rijk te worden en de Doctor die een noodlanding maakt op de kruiser.

Dit hoorspel heeft dezelfde atmosfeer als de film Alien en net als in die film is de spanning die een onbekende vijand oproept die de bemanning 1 voor 1 te pakken neemt erg goed voelbaar. De castlijst gaf al aan wie die vijand is maar desondanks is het claustrofobische gevoel uitermate goed gebracht en heb je net als de Doctor het gevoel opgejaagd te worden totdat je uiteindelijk niet verder kan.
De oplossing van alle problemen is in mijn visie een beetje te flauw en doet zeker afbreuk aan dit spannende avontuur. Maar dit audio-spel is zeker een verbetering op Storm Warning.

mijn oordeel: 8/10

Plaats reactie