EDA 2.5 - GRAND THEFT COSMOS

Nieuws en besprekingen over de avonturen van de Doctor bij Big Finish Audio.

Moderator: Blaidd Drwg

Plaats reactie

Wat vind ik van "Grand Theft Cosmos"?

Een zeer kunstige avontuur
1
50%
Goed entertainment
1
50%
Ik had een uurtje niets te doen
0
Geen stemmen
Dat uur krijg ik dus nooit meer terug
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 2

saint mark
Companion

EDA 2.5 - GRAND THEFT COSMOS

Bericht door saint mark » 18 sep 2008, 17:43

Geschreven door Eddie Robson
regie door Barnaby Edwards
Sound Design & muziek door ERS

cast:
Paul McGann (The Doctor),
Sheridan Smith (Lucie Miller),
Michael Maloney (Simonsson),
Christopher Benjamin (Tardelli),
Colin Spaull (Henrik),
Sebastian Armesto (Anders),
Katarina Olsson (The Headhunter),
Louise Fullerton (Karen).

De avonturen van de 8ste Doctor and Lucie, dit verhaal vind plaats na de gebeurtenissen in het Big Finish audioavontuur The Skull of Sobek.

Uitgegeven mei 2008
ISBN: 978 1 84435 306 4

als het verhaal begint bevinden de Doctor en Lucie Miller zich in en trein in het negentiende eeuwse Zweden. Lucie raakt betrokken bij de diefstal van de Zwarte Diamant van Claudio Tardelli en herkent de dader als haar vriendin Karen uit de eenentwintigste eeuw uit Blackpool evenals haar baas de Premiejaagster. (beiden doken al eerder op in een avontuur in de 1ste serie van de 8ste Doctor, Horror of Glam Rock, Phobos, No More Lies, Human Resources part 1 &2 )
De Doctor raakt in gesprek met ene Simonsson die kunst koopt de de Zweedse koning en hij ondekt in de Doctor een kunstkenner. Als het onderwerp komt op de werken van de artiest Claudio Tardelli blijkt de Doctor meer te weten dan dat hij Simonsson wil laten blijken. Tegen Lucie biecht hij op dat het werk van Tardelli de reden is van hun aanwezigheid op dat specifieke moment in tijd. Het is de Doctor veel gelegen aan het feit dat er zo min mogelijk kunstwerken van deze specifieke artiest in omloop zijn.

De gestolen diamant blijkt een afleidingsmanoevre geweest te zijn dus moeten zowel de Doctor & Lucie als de Headhunter & Karen overgaan tot diefstal in de beveiligde kluis van de Zweedse koning. Beide partijen om andere redenen. Het verhaal ontaard in een diefstal met veel draaiingen in het verhaal waarin het om meer gaat als enkel de diefstal van een Diamant.

Ik heb echt genoten van dit audioverhaal waarin beide partijen op een hele luchtige wijze hun rollen spelen in dit verhaal met een klassiek thema: nl. een grote diefstal met verrassingen. De combinatie van Lucie & the Doctor vind ik steeds beter te genieten. Ik zal mij dus ook enige moeite gaan doen om meer van hun avonturen te bemachtigen.

Ik honoreer dit verhaal met 8/10

ishara

Bericht door ishara » 18 dec 2009, 13:02

Ik vond dit een heerlijk komische audio, met goede teksten en tussendoor ook nog een best spannend verhaal.
Ik ben geen grote fan van Lucie (weet niet precies waarom) en het uur-formaat werkt voor mij ook niet optimaal, maar deze vond ik erg leuk, en de lengte was ook goed in dit geval.

Ik geef ook een 8/10

Plaats reactie