EDA 2.3 - BRAVE NEW TOWN

Nieuws en besprekingen over de avonturen van de Doctor bij Big Finish Audio.

Moderator: Blaidd Drwg

Plaats reactie

Wat vind ik van "Brave New Town"?

Dat was fantastisch
0
Geen stemmen
Dit luister ik zeker nog vaker
4
100%
Ik vond Huxley's Brave New World ook al niets.
0
Geen stemmen
Nooit meer de 8ste Doctor en Lucie
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 4

saint mark
Companion

EDA 2.3 - BRAVE NEW TOWN

Bericht door saint mark » 18 sep 2008, 17:23

Geschreven door Jonathan Clements
Regie door Jason Haigh-Ellery
Sound Design & Muziek door ERS

cast:
Paul McGann (The Doctor),
Sheridan Smith (Lucie Miller)
Derek Griffiths (Jason Taylor)),
Adrian Dunbar (McCarthy)),
Lorna Want (Sally Taylor)),
Nick Wilton (PC Sharp / Karimov)),
Katarina Olsson (Margaret / Vitas)).

De avonturen van de 8ste Doctor en Lucie, Dit verhaal vind plaats na de Big Finish audio Max Warp.

Uitgegeven: maart 2008
ISBN: 978 1 84435 304 0

Dit is de derde aflevering van de 2de serie van de avonturen van de 8ste Doctor. In nieuwe series die specifiek gericht zijn op de 8ste Doctor en zijn huidige companion Lucie Miller (gespeeld door Sheridan Smith, bekendst van haar rol "2 packets of crisps and a pint of lager"). De afleveringen in deze serie zijn plusminus 50 minuten en bevatten daarnaast nog wat extra's als interviews met de betrokenen en een trailer van het volgende deel.

In dit deel landt de Tardiss in het jaar 2008 op rand van het aan zee gelegen stadje van Thorington in Suffolk. The Doctor & Lucie ontdekken een vervallen stadje dat zichtbaar is blijven steken in het jaar 1991 (Bryan Adams liedje "I would do everything for you" staat nog steeds op nummer 1. :shock: De mensen leven zonder eten, drinken en electriciteit. En waar is de zee gebleven waar het stadje aan behoord te liggen.

De Doctor & Lucie komen snel in contact met de vriendelijke bevolking die zelf niets bijzonders zien in hun situatie die telkens vreemder lijkt te worden. Lucie wordt opgepakt door Britse militairen en de Doctor ontdekt aan boord van een veerpont dat het Engelse dorpje ergens in Oezbekistan ligt. Het was ooit een opleidingscentrum voor spionnen die in Engeland moesten gaan opereren. Echter na de val van de Sovjet Unie verviel de houdbaarheids datum van het opleidingscentrum dat midden in de Aralzee lag. De zee die inmiddels opgedroogd is en thans in de bedding ervan wordt er driftig naar olie gezocht en geboord.

De bewoner die samen met de Doctor zocht naar zijn weggelopen dochter Sally wordt samen op de veerboot gearresteerd door de militairen en de dorpsbewoner weet te ontsnappen waarbij de Doctor ontdekt wat er werkelijk loos is. Hij weet de Oezbekse militairen te overtuigen over zijn ontdekking.
De Autonen die het verlaten eilandje/dorpje bewonen zijn autonoom, d.w.z. Autonen die niet centraal aangestuurd worden maar zelfstandig zijn.

De Autonen horen echter een stem die hen sommeert, de Nestene bewustzijn. Kan de Doctor die op tijd vinden, wat doen de Autonen nu en wat staat er in de conventie van Geneve over toiletgebruik van vrouwelijk gevangenen.

Dit was mijn eerste kennismaking met de audioverhalen van Doctor Who en ik moet zeggen dat ik meer dan aangenaam verrast was over het niveau en het plezier dat ik had met de stijl. De interactie tussen de 8ste Doctor en Lucie Miller is erg relaxt eb vol met humor. Dit tweetal is erg op zijn gemak met elkaar en dat maakt het een plezier om te luisteren naar hun avontuur.

Waarom de 8ste Doctor? Dit is voor mij de Doctor die met zijn enige tv avontuur mij mateloos fascineerde. Nu heb ik een schat gevonden aan nieuwe avonturen over de "vergeten" Doctor.

Mijn beoordeling over dit avontuur is 7/10
Laatst gewijzigd door saint mark op 02 apr 2009, 00:52, 3 keer totaal gewijzigd.

Dokter Wouter

Bericht door Dokter Wouter » 07 nov 2008, 01:11

Ik heb deze audio net via BBC7 gehoord. Dit is wel een van de vreemdere audio's met een boel plotwendingen. Jammergenoeg wist ik van tevoren al dat er Autons in dit verhaal voor zouden komen.
In elk geval is een dorpje waar de bewoners denken dat het elke dag 1 september 1991 is natuurlijk een prachtig scifi-concept. En wat doe je in zo'n dorpje als krantenverkoper? Je haalt elke dag de krant weer op bij de mensen om hem de volgende dag weer aan dezelfde mensen te verkopen. En Brian Adams die voor eeuwig op nummer 1 in de hitlijsten staat. Doctor Who moet niet veel enger worden. :D
De interactie tussen Lucie en Doc 8 is echt geweldig en dit tweede seizoen vind ik tot nu toe een stuk interessanter dan het eerste seizoen. Ik ben benieuwd wat we volgende week voorgeschoteld krijgen.

saint mark
Companion

Bericht door saint mark » 07 nov 2008, 01:19

Sorry voor de spoiler. :oops:

Dokter Wouter

Bericht door Dokter Wouter » 07 nov 2008, 02:11

saint mark schreef:Sorry voor de spoiler. :oops:
Komt niet door jou. Ik had het al gelezen op Outpost Gallifrey toen ik zat te zoeken naar een startdatum van de uitzendingen van BBC 7.

ishara

Bericht door ishara » 29 nov 2009, 22:47

Ik heb deze net beluisterd en ik vind het een leuke aflevering. Lekker geheimzinnig. Ik wist gelukkig geen spoilers, dus de autons waren een verrassing. Leuk!

Niek
Companion

Bericht door Niek » 30 nov 2009, 18:03

Alweer even geleden dat ik deze audio heb gehoord. Wat me nog is bijgebleven is het vervreemdende sfeertje dat steeds sterker wordt aangezet.
Het hele gebeuren met de Autons vond ik niet zo heel sterk maar de gebeurtenissen erom heen wel en daarom maakt het zeker een audio om nog eens te gaan beluisteren.

Plaats reactie