EDA 1.1 & 1.2 BLOOD OF THE DALEKS

Nieuws en besprekingen over de avonturen van de Doctor bij Big Finish Audio.

Moderator: Blaidd Drwg

Plaats reactie

BLOOD OF THE DALEKS

Geweldig die Daleks
2
50%
Okay hoor, die Daleks
1
25%
een gemiddeld Dalekverhaal
1
25%
tjonge er is meer dan Daleks hoor
0
Geen stemmen
Exterminate
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 4

saint mark
Companion

EDA 1.1 & 1.2 BLOOD OF THE DALEKS

Bericht door saint mark » 02 apr 2009, 00:13

[color=yellow][b]EDA 1.1 & 1.2

Blood of the Daleks

Geschreven door Steve Lyons
Regie door Nicholas Briggs
Muziek, Sound Design & Post Production door ERS

Paul McGann (The Doctor),
Sheridan Smith (Lucie Miller),
Katarina Olsson (Headhunter),
Anita Dobson (Eileen Klint),
Kenneth Cranham (Tom Cardwell),
Hayley Atwell (Asha),
Gerry O'Toole (Lowell),
Nicholas Briggs (The Daleks).

Origenele Broadcast door BBC radio
Part 1 31st December, 2006 6h00pm-7h00pm
Part 2 7th January, 2007 6h00pm-7h00pm

De avonturen van de 8ste Doctor en Lucie Miller, dit verhaal werd gemaakt in opdracht van het digitale radiostation BBC7 als vervolg op hun eerdere uitzendingen van de BF 8ste Doctor audio-avonturen.

Blood of the Daleks, Part 1
Uitgave: januari 2007
ISBN: 1 84435 255 2

Blood of the Daleks, Part 2
Uitgave: februari 2007
ISBN: 1 84435 256 0

De Tardis wordt getroffen door vreemde krachten en de Doctor is uiterst verbaasd als er een jonge vrouw verschijnt uit het niets in zijn Tardis. Hij waarschuwt haar om zich goed vast te houden aan iets, in dit geval de console. Omdat de Tardis flink door elkaar geschud aan het worden is omdat de relatieve dimensies last hebben van een ontregeling. De jonge vrouw is nog niet geheel overtuigd dat de Doctor weet wat hij doet al helemaal als ze de staat ziet waarin de Tardis verkeerd. Een blik op de provisorische reparaties met plakband e.d. en ze twijfelt erg hard. Gelukkig voor haar gaan de disrupties voorbij en de Tardis stabiliseert. De Doctor legt uit dat er een tijd en ruimtescheur was 2,4 meter van waar hij stond en degene die daarvoor verantwoordelijk is stuurde er een indringer doorheen. Hij verlangd een uitleg van de jonge vrouw en de reden voor haar huisvredebreuk in zijn thuis.
En zo ontmoeten de Doctor en Lucie Miller elkaar voor de 1ste keer, als de Doctor poogt om haar terug te brengen naar haar eigen planeet en tijd ontdekt hij al heel snel dat iemand hem daarin behoorlijk tegenwerkt. Hij weet ook onmiddellijk wie dat zijn, zijn eigen mensen, de tijdheren van Gallifrey. Ze hebben ingegrepen en Lucie Miller uit tijd genomen en haar in een soort van een getuigebeschermingsprogramma bij de Doctor geplaatst.
De Doctor en Lucie in de Tardis worden door een energiescherm weggeduwd van de tijdlijn waar Lucie behoord en belanden op de planeet Red Rock Rising. Deze planeet is een ru

Niek
Companion

Bericht door Niek » 03 apr 2009, 23:17

EDA, staat dat voor Eight Doctor Adventures?

De introductie van Lucy vind ik zeer wel geslaagd. Het is altijd even wennen aan een nieuwe companion en daarbij de vraag of diegene de test zal doorstaan. Na het beluisteren van dit tweedelige verhaal, kan ik wel concluderen dat Lucy zeer wel voldoet aan de eis om een interessante companion te zijn.

Het verhaal zelf vond ik niet zo heel erg sterk. Het is het zoveelste Dalekverhaal en voor mij zit er niet zo heel veel extra's in. Het is een vermakelijke variant maar ik kan het helaas niet briljant noemen.

saint mark
Companion

Bericht door saint mark » 04 apr 2009, 02:00

Niek schreef:EDA, staat dat voor Eight Doctor Adventures?

De introductie van Lucy vind ik zeer wel geslaagd. Het is altijd even wennen aan een nieuwe companion en daarbij de vraag of diegene de test zal doorstaan. Na het beluisteren van dit tweedelige verhaal, kan ik wel concluderen dat Lucy zeer wel voldoet aan de eis om een interessante companion te zijn.

Het verhaal zelf vond ik niet zo heel erg sterk. Het is het zoveelste Dalekverhaal en voor mij zit er niet zo heel veel extra's in. Het is een vermakelijke variant maar ik kan het helaas niet briljant noemen.

Het ging mij met name om de reactie & de politiek en rascistische keuzes van de Daleks op de vraag van dr. Martez, tevens ook om diens keuzes. De respons van de Daleks en hun oplossing van een probleem waren toch wel pittig te noemen.

Eight Doctor Adventures inderdaad, niet mijn uitvinding maar ergens anders opgepikt.

Niek
Companion

Bericht door Niek » 04 apr 2009, 08:59

saint mark schreef:Het ging mij met name om de reactie & de politiek en rascistische keuzes van de Daleks op de vraag van dr. Martez, tevens ook om diens keuzes. De respons van de Daleks en hun oplossing van een probleem waren toch wel pittig te noemen.

Voor mijn gevoel is dit idee wel vaker uitgewerkt met de Daleks. Op dit moment heb ik niet even een voorbeeld voor handen maar het voelde niet heel erg verrassend en nieuw aan. Het kan ook zijn dat ik wat Dalekmoe ben geworden in de loop der jaren.

saint mark
Companion

Bericht door saint mark » 04 apr 2009, 21:28

Niek schreef:
saint mark schreef:Het ging mij met name om de reactie & de politiek en rascistische keuzes van de Daleks op de vraag van dr. Martez, tevens ook om diens keuzes. De respons van de Daleks en hun oplossing van een probleem waren toch wel pittig te noemen.

Voor mijn gevoel is dit idee wel vaker uitgewerkt met de Daleks. Op dit moment heb ik niet even een voorbeeld voor handen maar het voelde niet heel erg verrassend en nieuw aan. Het kan ook zijn dat ik wat Dalekmoe ben geworden in de loop der jaren.

Hoe kan je nu ooit moe worden van de fascistische peperpotten. dolik

Niek
Companion

Bericht door Niek » 05 apr 2009, 12:28

saint mark schreef:Hoe kan je nu ooit moe worden van de fascistische peperpotten. dolik

Eh, daar heb ik geen rationele verklaring voor.
/me maakt zich uit de voeten

ishara

Bericht door ishara » 03 aug 2009, 00:20

Eerste EDA. Zoals ik in mijn andere berichtjes al schreef: ik kon Lucie niet bepaald meteen in mijn hart sluiten. Weet eigenlijk niet precies waarom, want ze doet in bepaalde opzichten wat aan Donna denken (grote mond) en die vond ik wel meteen leuk.
Hoe dan ook, het verhaal met de Daleks vond ik wel aardig gevonden (de Daleks als redders in de nood!), maar het geheel bleef voor mij wat ongemakkelijk door het erg aan Lucie moeten wennen. Charly ligt me meer.

nancywho

Bericht door nancywho » 16 jun 2010, 20:02

deze heb ik nu op mijn mp3 staan, maar moet er nog aan beginnen.

Ik heb bij de eerste Big Finish Productie begonnen, ik heb nog heel wat voor de boeg.

Niek
Companion

Bericht door Niek » 16 jun 2010, 20:11

nancywho schreef: Ik heb bij de eerste Big Finish Productie begonnen, ik heb nog heel wat voor de boeg.
Heel veel plezier. :-)

ishara

Bericht door ishara » 17 jun 2010, 10:17

nancywho schreef: Ik heb bij de eerste Big Finish Productie begonnen, ik heb nog heel wat voor de boeg.
Heerlijk! Dat had ik ongeveer een jaar geleden, iets meer misschien. Inmiddels heb ik het meeste gehoord, uitgezonderd de vijfde Doctor, daar is nog heel wat onbeluisterd.
Veel plezier! ben benieuwd wat je favoriete audio-Doctor wordt.

Vanessa28
Random Stranger

Re: EDA 1.1 & 1.2 BLOOD OF THE DALEKS

Bericht door Vanessa28 » 12 mar 2014, 00:14

Was wel een goed verhaal. Ik vond Lucie Miller wel erg leuk. Het was wel grappig hoe de Doctor reageerde. Niet het beste Dalek verhaal maar wel leuk om te luisteren. Dit was mijn eerste audio book verhaal. Ik ben pas begonnen en ben nu bijna klaar met EDA.

Niek
Companion

Re: EDA 1.1 & 1.2 BLOOD OF THE DALEKS

Bericht door Niek » 14 mar 2014, 18:57

Vanessa28 schreef:Was wel een goed verhaal. Ik vond Lucie Miller wel erg leuk. Het was wel grappig hoe de Doctor reageerde. Niet het beste Dalek verhaal maar wel leuk om te luisteren. Dit was mijn eerste audio book verhaal. Ik ben pas begonnen en ben nu bijna klaar met EDA.
Pas begonnen en bijna klaar met EDA? Je bedoelt alles van de achtste Doctor dat valt onder de aparte audioserie? Want dat is nogal wat.
Voor mij alweer even geleden dat ik daar naar geluisterd heb. In ieder geval doet het de achtste Doctor veel meer recht dan die rare film.

En als je klaar bent met EDA dan zijn er meer dan Big Finish Doctor Who audio's te beluisteren waar ook heel wat juweeltjes tussen zitten.
Veel plezier.

Plaats reactie