3,5 - MONA LISA'S REVENGE (12 - 13 november 2009)

Alles over The Sarah Jane adventures.

Moderator: Felix Torchwood

Plaats reactie

Mona Lisa's revenge

Heet
2
22%
warm
6
67%
lauw
1
11%
koud
0
Geen stemmen
bevroren
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 9

saint mark
Companion

3,5 - MONA LISA'S REVENGE (12 - 13 november 2009)

Bericht door saint mark » 31 okt 2009, 18:50

Het is niet de 1ste keer dat de Mona Lisa haar opwachting maakt in de Whoniverse, In 1979 toen er ook opnames zijn gemaakt in Parijs met Tom Baker & Lalla Ward in de bekendste serial "the city of Death" speelde de Mona Lisa ook al een belangrijke rol.

Bekende sterren in Engeland die in deze aflevering verschijnen zijn: Suranne Jones (Corronation street). En Jeff Rawle (Drop the dead Donkey)
Maakt zijn opwachting (25 jaar na zijn rol in de DW serial Frontios)

the doctor
Time Lord
Contacteer:

Bericht door the doctor » 13 nov 2009, 01:07

Ik vond dit een hele leuk aflevering, deze is denk ik wel mijn favoriet tot nu toe, keep on going like this!

TikkiG2
Companion

Bericht door TikkiG2 » 13 nov 2009, 09:51

Ik ben blij dat het enige portret dat wij in huis hebben hangen van mijn zus is, toen ze nog een baby was. ;)

saint mark
Companion

Bericht door saint mark » 13 nov 2009, 10:12

spannened hoor deze episode so far.

En Luke pubert.

Een SJ light episode?

Dokter Wouter

Bericht door Dokter Wouter » 13 nov 2009, 15:16

Mwoah, ik vind deze aflevering tot nu toe niet zo sterk. Je zou toch verwachten dat de Mona Lisa een vrouw met wat meer klasse zou zijn. Deze dame lijkt meer uit een Londense achterbuurt te komen.

the doctor
Time Lord
Contacteer:

Bericht door the doctor » 13 nov 2009, 16:09

Dokter Wouter schreef:Mwoah, ik vind deze aflevering tot nu toe niet zo sterk. Je zou toch verwachten dat de Mona Lisa een vrouw met wat meer klasse zou zijn. Deze dame lijkt meer uit een Londense achterbuurt te komen.
Haha dat heb je wel goed opgemerkt.

the doctor
Time Lord
Contacteer:

Bericht door the doctor » 13 nov 2009, 20:28

Ik vond deze wat minder, en Wouter je had dus eigenlijk niet gelijk, ze zei dat ze uit het schilderij komt en is, en niet de gene is die nageschilderd is.

nancywho

Bericht door nancywho » 13 nov 2009, 21:31

vond deze aflevering leuk maar niet super, wat je zegt the Doctor ik had verwacht dat Mona Lisa een dame van stand zou zijn met een mooi italiaans accent.

ben benieuwd naar de volgende aflevering, ik vind dit tot nu toe wel het beste seizoen.

saint mark
Companion

Bericht door saint mark » 13 nov 2009, 22:04

Deze SJ-light episode was leuk omdat de kids lieten zien dat zij inmiddels al veel opgestoken hadden van hun "lerares" en dat zij ook behoorlijk wat kunnen.
Mijn dochter (de eigenlijke doelgroep) zaten op het puntje van de bank en vonden het geweldig K9 en de kids redden de wereld en SJ.

En nu op naar het laatste deel met de schetenmakers zoals ze bij ons thuis heten. dolik

Niek
Companion

Bericht door Niek » 14 nov 2009, 15:09

Een zeer vermakelijke aflevering met een lichtelijk teleurstellende oplossing. Dit was toch precies waarom K9 er een tijd uitgeschreven is geweest. Maar ja, de manier waarop hij er werd bij gehaald was dan wel weer heel mooi.

Prachtig vond ik hoe de Mona Lisa in het schilderij tot leven kwam.
En ik heb lang gedacht dat de Black Rider Sarah Jane zelf zou zijn. Leuk dat dat nou juist niet gebeurde. Dus toch nog genoeg om plezier bij te hebben.

TikkiG2
Companion

Bericht door TikkiG2 » 14 nov 2009, 16:26

Erg leuke aflevering, niet de allerbeste. Luke zat hier wel weer vollop in.

Er viel me wel een ding op. Die Black Rider praatte niet, omdat daar geen mond voor getekend was, maar waarom heeft de Mona Lisa dan wel benen?

Niek
Companion

Bericht door Niek » 14 nov 2009, 17:27

[quote="TikkiG2"Er viel me wel een ding op. Die Black Rider praatte niet, omdat daar geen mond voor getekend was, maar waarom heeft de Mona Lisa dan wel benen?[/quote]

Smartass!!! ROTFLOL!

ishara

Bericht door ishara » 15 nov 2009, 18:48

TikkiG2 schreef:Erg leuke aflevering, niet de allerbeste. Luke zat hier wel weer vollop in.

Er viel me wel een ding op. Die Black Rider praatte niet, omdat daar geen mond voor getekend was, maar waarom heeft de Mona Lisa dan wel benen?
Nee, die zwijgende Rider is een foutje, dat hadden ze niet moeten doen. Want als een niet getekende mond leidt tot niet praten, hoe kunnen ze dan inderdaad benen hebben en een rug, en hoe kan de chineze puzzel werken, waar het om het mechaniek aan de binnenkant gaat. Enz

Maar verder vond ik het een erg leuke aflevering, vooral het eerste deel.
En inderdaad Luke in een prominente rol.

Dokter Wouter

Bericht door Dokter Wouter » 17 nov 2009, 14:35

ishara schreef: Nee, die zwijgende Rider is een foutje, dat hadden ze niet moeten doen. Want als een niet getekende mond leidt tot niet praten, hoe kunnen ze dan inderdaad benen hebben en een rug, en hoe kan de chineze puzzel werken, waar het om het mechaniek aan de binnenkant gaat. Enz
Tja, dat noemen ze nu enorme plotholes. :D Die Chinese puzzel was wel heel makkelijk "op te lossen".

Plaats reactie