11 / 12 Enemy of the Bane

Alles over The Sarah Jane adventures.

Moderator: Felix Torchwood

Plaats reactie
Dokter Wouter

11 / 12 Enemy of the Bane

Bericht door Dokter Wouter » 07 dec 2008, 23:14

Morgen mag niemand The Sarah Jane Adventures missen want dan hebben we eindelijk de langverwachte terugkeer van Brigadier Lethbridge Stewart! Dus deze keer mag niemand het vergeten. Stel de videorecorder, dvd-recorder, DVR van UPC of wat dan ook in als je het niet live kan zien.

Ik dacht de afgelopen weken dat het verhaal van zijn terugkeer onzin was. Ik was vergeten dat dit seizoen langer is dan vorig jaar. :oops:

Blaidd Drwg
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Blaidd Drwg » 08 dec 2008, 13:33

Hij staat geprogrammeerd!!!!
"The quotes are over, Doctor!" (Scorby in Seeds of Doom)

Rose

Bericht door Rose » 08 dec 2008, 15:34

Vorige week kwam de brigadier toch al in zicht? Vanavond zou het tweede deel zijn. Ik moet zeggen dat ik het vond tegenvallen hoe hij opnieuw gepresenteerd werd, niet met heel veel spanning. Maar voor degenen die de serie destijds gezien hebben zal het altijd leuk zijn om hem weer te zien, neem ik aan.

Dokter Wouter

Bericht door Dokter Wouter » 08 dec 2008, 15:40

Rose schreef:Vorige week kwam de brigadier toch al in zicht? Vanavond zou het tweede deel zijn. Ik moet zeggen dat ik het vond tegenvallen hoe hij opnieuw gepresenteerd werd, niet met heel veel spanning. Maar voor degenen die de serie destijds gezien hebben zal het altijd leuk zijn om hem weer te zien, neem ik aan.
Jij hebt waarschijnlijk vorige week gekeken op CBBC via een schotel? Of je hebt het gedownload? Op BBC 1 is vandaag pas het eerste deel van Enemy of the Bane. De Nederlandse kabelexploitanten weigeren CBBC door te geven.

Dr_Phil

Bericht door Dr_Phil » 08 dec 2008, 19:49

Hm, het lijkt een gewoonte voor me te worden: Doctor Who of een spin-off daarvan gaan volgen, als er een Oude Ster een gastrol speelt.

Best een spannende aflevering. Naast Sarah Jane vallen er met de Brigadier en de tot op heden laatste Miss Moneypenny genoeg stars te spotten! De special effects daarentegen zijn niet echt top... Nou ja, deze serie heeft dan ook niet het budget van Doctor Who natuurlijk. Voor het budget dat ze hebben, ziet het er aardig uit.

Damn dat gedoe met BBC 1 en dan door naar CBBC... Komt volgende week deel twee gewoon op BBC 1?

Felix Torchwood
Time Lord
Contacteer:

Bericht door Felix Torchwood » 08 dec 2008, 20:44

Dokter Wouter schreef: Jij hebt waarschijnlijk vorige week gekeken op CBBC via een schotel? Of je hebt het gedownload? Op BBC 1 is vandaag pas het eerste deel van Enemy of the Bane. De Nederlandse kabelexploitanten weigeren CBBC door te geven.
Ik heb hem gisteren ochtend gezien via you tube.

Ik moet zeggen dat ik het een leuke aflevering was.

TikkiG2
Companion

Bericht door TikkiG2 » 11 dec 2008, 10:12

Dr_Phil schreef:Damn dat gedoe met BBC 1 en dan door naar CBBC... Komt volgende week deel twee gewoon op BBC 1?
Ja, dat is altijd zo, dus ik ga ervan uit dat het nu ook zo is.

Ik heb het ook gezien, ik moet eerlijk zeggen, de naam Brigadier Lethbridge Stewart zegt me niks, ik heb helemaal niks van de oude serie gezien, maar ik vond de aflevering wel leuk. :)

Blaidd Drwg
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Blaidd Drwg » 11 dec 2008, 11:41

TikkiG2 schreef:
Dr_Phil schreef:ik moet eerlijk zeggen, de naam Brigadier Lethbridge Stewart zegt me niks
Oooooooooooooooooh :shock: d1shock :shock:

Misschien dat de Brigadier het best omschreven kan worden als de 'geestelijk vader' van UNIT
"The quotes are over, Doctor!" (Scorby in Seeds of Doom)

Rose

Bericht door Rose » 11 dec 2008, 12:06

TikkiG2 schreef: Ik heb het ook gezien, ik moet eerlijk zeggen, de naam Brigadier Lethbridge Stewart zegt me niks, ik heb helemaal niks van de oude serie gezien, maar ik vond de aflevering wel leuk. :)
Dat bedoel ik nou, hij werd niet echt 'gere

Niek
Companion

Bericht door Niek » 14 dec 2008, 12:56

Blaidd Drwg schreef:
TikkiG2 schreef:
Dr_Phil schreef:ik moet eerlijk zeggen, de naam Brigadier Lethbridge Stewart zegt me niks
Oooooooooooooooooh :shock: d1shock :shock:
Ik ben ook geschokt.
Blaidd Drwg schreef: Misschien dat de Brigadier het best omschreven kan worden als de 'geestelijk vader' van UNIT
Mooie omschrijving.

Niek
Companion

Bericht door Niek » 14 dec 2008, 12:59

Die Mrs. Wormwood vind ik wel een fenomenaal karakter. Jammer dat ze nu is verdwenen. Alhoewel je het met DW natuurlijk nooit weet.

Enkele keren hebben we het briefje zien liggen met de tekst erop "Mr Smith, I need you". Tot mijn verbazing is daar helemaal niets mee gebeurd. Zal dat later ooit nog eens komen?

Verder een zeer vermakelijke aflevering en een genot om de oude Brig weer eens terug te zien.

Nu is het wachten op de DW Christmas Special.

Rose

Bericht door Rose » 14 dec 2008, 16:18

Niek schreef:Die Mrs. Wormwood vind ik wel een fenomenaal karakter. Jammer dat ze nu is verdwenen. Alhoewel je het met DW natuurlijk nooit weet.
Helemaal mee eens, ze stal eigenlijk wel de show.
Niek schreef: Enkele keren hebben we het briefje zien liggen met de tekst erop "Mr Smith, I need you". Tot mijn verbazing is daar helemaal niets mee gebeurd. Zal dat later ooit nog eens komen?
Dat briefje was van de moeder van Sarah Jane, dat ze naar haar man placht te laten brengen als ze hem nodig had. We wisten eerst echter niet wat ze op dat briefje zette, maar het bleek precies hetzelfde zinnetje te zijn dat Sarah Jane ook altijd gebruikte voor haar computer. Dat was het enige doel van het briefje volgens mij. (Het blijft een kinderserie natuurlijk.)

Ik vond het een leuke laatste aflevering.

saint mark
Companion

Bericht door saint mark » 14 dec 2008, 18:03

Ik moet deze laatste aflevering nog zien dus niet te veel spoilers. :wink:

Niek
Companion

Bericht door Niek » 14 dec 2008, 18:22

Rose schreef: Dat briefje was van de moeder van Sarah Jane, dat ze naar haar man placht te laten brengen als ze hem nodig had. We wisten eerst echter niet wat ze op dat briefje zette, maar het bleek precies hetzelfde zinnetje te zijn dat Sarah Jane ook altijd gebruikte voor haar computer. Dat was het enige doel van het briefje volgens mij. (Het blijft een kinderserie natuurlijk.)
Aha! Dat is mij even helemaal ontgaan. Dom, dom, dom. Fijn dat dat raadsel nu is opgelost. Dank je, Rose.

Plaats reactie