02-01 The Last Sontaran

Alles over The Sarah Jane adventures.

Moderator: Felix Torchwood

Plaats reactie
Dokter Wouter

02-01 The Last Sontaran

Bericht door Dokter Wouter » 01 okt 2008, 11:52

Kom op mensen! Wordt het niet eens tijd om het over de eerste Sarah Jane Adventures van het nieuwe seizoen te hebben?
Ik vond het een beetje een inkomertje. Maar zeker geen slecht inkomertje. Er was duidelijk tijd gereserveerd om uit te leggen dat Maria de serie gaat verlaten wat ik persoonlijk erg jammer vind.
Het concept van de enige overlevende Sontaran uit The Sontaran Stratagem / The Poison Sky, die zich thuis niet meer kan vertonen na zo'n schandelijke nederlaag en er daarom alles aan doet om de aarde te vernietigen, is heel aardig. Ik denk dat de actie in het tweede deel echt los gaat barsten.

Net zoals vorig jaar is het tweede deel al uitgezonden op CBBC, maar dat kunnen de meesten van ons niet ontvangen. Zelfs niet met digitale tv. :evil: Daarom, voor degenen die het tweede deel al hebben gezien, de discussie a.u.b. in een apart topic om spoilers te voorkomen.

Felix Torchwood
Time Lord
Contacteer:

Bericht door Felix Torchwood » 01 okt 2008, 20:36

Ik heb deze aflevering helaas gemist.

Weet iemand waar ik hem op internet kan bekijken?

Niek
Companion

Bericht door Niek » 03 okt 2008, 14:59

@ Felix: Of je het ergens rechtstreeks op het net kunt bekijken zou ik niet weten. Ik torrent dit soort dingen meestal.

Verder vond ik het een beetje tegenvallen. Het is niet DW en zeker geen TW. Toch wel heel erg op kinderen gericht wat op zich helemaal niet storend hoeft te zijn maar op een of andere manier deed het me toch te kinderachtig aan.
Natuurlijk blijf ik wel kijken want vorig jaar zaten er prachtafleveringen tussen.

saint mark
Companion

Bericht door saint mark » 10 okt 2008, 13:56

Al met al een leuke opener voor de nieuwe serie. Niet hoogstaand maar spannend genoeg voor mijn kinderen (5 & 7 jaar) die op de bank stonden te juichen toen mam haar actie had.

Ik kijk uit naar volgende week om de afleveringen met de Clownen te zien. Ik had een beetje een flash back naar "IT" die clown is nog steeds goed voor een nachtmerrie. :D

Stefan

Bericht door Stefan » 10 okt 2008, 17:01

Niek schreef:@ Felix: Of je het ergens rechtstreeks op het net kunt bekijken zou ik niet weten. Ik torrent dit soort dingen meestal.
Inderdaad, Bittorrent, de internationale uitzendinggemist.nl ;)

Ik vind 't opzich wel leuk. Je merkt het verschil in doelgroepen (TW=volwassenen, DrWho=hele gezin, SJA=kinderen), maar met een beetje inlevingsgevoel kan ik er best van genieten.
Ik kan me dan ook goed als kind gedragen ;)

Scotsman

Bericht door Scotsman » 12 okt 2008, 13:57

de laatste SJA afleveringen zijn hier ook te bezien:
http://www.sidereel.com/The_Sarah_Jane_Adventures

via de veoh link

Dokter Wouter

Bericht door Dokter Wouter » 12 okt 2008, 18:45

Niek schreef: Verder vond ik het een beetje tegenvallen. Het is niet DW en zeker geen TW. Toch wel heel erg op kinderen gericht wat op zich helemaal niet storend hoeft te zijn maar op een of andere manier deed het me toch te kinderachtig aan.
Natuurlijk blijf ik wel kijken want vorig jaar zaten er prachtafleveringen tussen.
Dat heb ik nu juist helemaal niet. Behalve dat er geen Doctor met zijn TARDIS in voorkomt en de hoofdrollen door kinderen worden gespeeld zie ik heel weinig verschillen met Doctor Who.

The Last Sontaran was wel wat slapjes. Maar er komen vast nog wel geweldige afleveringen zoals Whatever happened to Sarah Jane.

Niek
Companion

Bericht door Niek » 15 okt 2008, 21:09

Dokter Wouter schreef: The Last Sontaran was wel wat slapjes. Maar er komen vast nog wel geweldige afleveringen zoals Whatever happened to Sarah Jane.
Ik doelde dan ook op The Last Sontaran. De volgende aflevering heeft alweer heel wat goed gemaakt.

Rose

Bericht door Rose » 16 okt 2008, 23:44

Ik vind (ook) wel dat SJA duidelijk voor een jonger publiek is dan DW. Het wordt allemaal iets eenvoudiger neergezet, en sommige acteurs die in volwassenenseries heel goed spelen, komen hier nogal houterig over. Dat geldt niet voor Elizabeth Sladen, ze zet het allemaal wel iets meer aan dan in DW, maar dat is logisch omdat voor jonge kinderen duidelijker moet zijn hoe ze zich voelt, wat ze denkt etc. Verder heel natuurlijk gespeeld. De Slitheen vond ik leuk uitgewerkt, grappig hoe ze in SJA net wat vetter grinniken dan in DW. Ik vind de 'aankleding' ook mooi, SJ heeft een prachtig huis en is altijd heel vlot gekleed (maar niet te jong voor haar leeftijd). En het hele gegeven van een vrouw van middelbare leeftijd die haar eigen ding doet is geweldig. Jammer wat ze nu verzonnen hebben over haar ouders, lijkt een beetje alsof ze daarom zo'n ander pad gekozen heeft. En jammer dat Maria weg is, met die Jackie Tyler-achtige moeder :lol:. Schitterend wat die altijd weer aanhad en nog functioneel ook ;-).

Plaats reactie