03 / 04 Eye of the Gorgon

Alles over The Sarah Jane adventures.

Moderator: Felix Torchwood

Scotsman

03 / 04 Eye of the Gorgon

Bericht door Scotsman » 01 okt 2007, 19:07

Ik heb net de eerste aflvering van Eye of the Gorgon gezien.
Persoonlijk vind ik deze aflevering wat spannender dan de vorige afleveringen, waarschijnlijk omdat je bij deze aflevering minder aliens ziet. Hierdoor wordt er wat meer suspens gecreerd.

Erg leuk dat de oude vrouw opmerkingen over Sontarians maakt. Een leuke verwijzing naar de Doctor Who serie (in Revenge of the Slitheen hadden we al een verwijzing naar "the Brig" en UNIT)
Laatst gewijzigd door Scotsman op 10 okt 2007, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Dokter Wouter

Bericht door Dokter Wouter » 01 okt 2007, 19:17

Jammer dat je bij UPC Digital TV alleen de avondprogrammering van BBC3 en 4 kan kijken. Ik moet dus nog een weekje wachten op Eye of the Gorgon. Niet teveel verklappen dus. :wink:
Scotsman, jouw beschrijving maakt me in elk geval heel nieuwsgierig.

Scotsman

Bericht door Scotsman » 01 okt 2007, 19:32

Jammer dat je bij UPC Digital TV alleen de avondprogrammering van BBC3 en 4 kan kijken.

Sarah Jane is op CBBC.... is deze niet te krijgen met UPC?

Dokter Wouter

Bericht door Dokter Wouter » 01 okt 2007, 20:39

Nee, geen CBBC voor ons. UPC toont overdag een scherm met daarop de tekst: "De uitzending van de BBC begint om 20.00 uur".
Volgens mij hebben veel mensen hier nog geen digitale tv (of UPC) dus de meesten zullen Eye of the Gorgon volgende week maandag pas zien op BBC2.

Scotsman

Bericht door Scotsman » 01 okt 2007, 20:51

Dus geen CBBC met digitale tv van UPC.... dan houd ik mijn schoteltje nog maar lekker.

Felix Torchwood
Time Lord
Contacteer:

Bericht door Felix Torchwood » 08 okt 2007, 19:47

Een goede en spannende aflevering. Een duister klooster met een geheim, een oude dame die Sontarians heeft ontmoed/gezien.
Dit eerst deel was imo beter dan de vorige twee delen. Die waren wat meer komisch. Dit is meer spanning en een beejte griezelig.

Nu een week wachten op het vervolg.

the doctor
Time Lord
Contacteer:

Bericht door the doctor » 08 okt 2007, 19:58

GVDGVD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Alweer vergeten, maar ja ik moet folders en huiswerk doen, en door dat vergeet je het nu eenmaal.

Gert-Jan Kramer
Friend

Bericht door Gert-Jan Kramer » 08 okt 2007, 20:34

Felix Torchwood schreef:Dit eerst deel was imo beter dan de vorige twee delen. Die waren wat meer komisch. Dit is meer spanning en een beejte griezelig.

Enge nonnen zijn altijd griezelig! Veel spannender dan de Slitheens, met name ook door de mooie cast met twee vrij bekende "bejaarde" actrices: Phyllida Law als de weduwe van de archeoloog, en Doreen Mantle (Jean Warboys uit One Foot in the Grave!) als Mrs Randall. Maar... Beth Goddard als zuster Helena steelt de show. Ik zou SJ er bijna door vergeten.

Met Sontarans die op aardappelen lijken; een leuke verwijzing naar de (zeer vermakelijke) Hammer-film The Gorgon; en je zou kunnen zeggen The Mind Robber waarin de Doctor "Medusa" heeft ontmoet. Bovendien doen de standbeelden weer denken aan Blink.

Toch blijft het duidelijk een kinderserie, de sfeer wordt altijd licht gehouden en spannende momenten vrolijk aangekleed met tetterdeuntjes.

Felix Torchwood
Time Lord
Contacteer:

Bericht door Felix Torchwood » 09 okt 2007, 08:46

Gert-Jan Kramer schreef:Toch blijft het duidelijk een kinderserie, de sfeer wordt altijd licht gehouden en spannende momenten vrolijk aangekleed met tetterdeuntjes.

Oke het is een kinderserie, maar het is een goede remedie tegen DWS.

Blaidd Drwg
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Blaidd Drwg » 09 okt 2007, 10:10

Gert-Jan Kramer schreef:Enge nonnen zijn altijd griezelig!

Maar niet zo eng als meisjes met ballonnen!!

Gert-Jan Kramer schreef:Beth Goddard als zuster Helena steelt de show. Ik zou SJ er bijna door vergeten.

Als je dan toch gekidnapped moet worden :D

Gert-Jan Kramer schreef:Toch blijft het duidelijk een kinderserie, de sfeer wordt altijd licht gehouden en spannende momenten vrolijk aangekleed met tetterdeuntjes.

En toch mist het de vaart van DW, dat vind ik wel jammer eigenlijk.
"The quotes are over, Doctor!" (Scorby in Seeds of Doom)

the doctor
Time Lord
Contacteer:

Bericht door the doctor » 09 okt 2007, 10:16

Blaidd Drwg schreef:
Gert-Jan Kramer schreef:Enge nonnen zijn altijd griezelig!

Maar niet zo eng als meisjes met ballonnen!!

Maar ik vondt dat meisje met de ballonnen helemaal niet eng!

Felix Torchwood
Time Lord
Contacteer:

Bericht door Felix Torchwood » 09 okt 2007, 10:25

Blaidd Drwg schreef:Maar niet zo eng als meisjes met ballonnen!!

Afbeelding

Afbeelding

Calastir
Companion
Contacteer:

Bericht door Calastir » 09 okt 2007, 10:29

the doctor schreef:GVDGVD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Alweer vergeten, maar ja ik moet folders en huiswerk doen, en door dat vergeet je het nu eenmaal.

Je zult de aflevering vast wel op youtube of zoiets kunnen vinden. Ik was het ook bijna vergeten, want zelfs de VARA-gids vermeld het als het komt gewoon als allegaartje '16:25 - 18:25 gevarieerd kinderprogramma'. :evil:

Ik zet het vanaf nu dan ook in m'n agenda voor ik het weer vergeet. :idea:
Lijstje van forumleden die ik nu allemaal heb ontmoet:
Robbie, MiVo, Gert-Jan Kramer, Dokter Wouter, Stoney3K, Blaidd Drwg, Dallista, the doctor, Felix Torchwood & The Celestial Toymaker, Omega, Niek, Alies, Timelord, Spiritmuse, Nancywho, ishara, doctor Murdock, 11thDoctor, Josienepien, Heather, Dalek-Tan, Aiyren, DarkDoctor, Ten, Brigadier Eckhardt Adams, Derpy.

Felix Torchwood
Time Lord
Contacteer:

Bericht door Felix Torchwood » 09 okt 2007, 10:35

the doctor schreef:GVDGVD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Alweer vergeten, maar ja ik moet folders en huiswerk doen, en door dat vergeet je het nu eenmaal.

Bij mij staat de videorecorder geprogameerd op maandag 18:00 uur.
Dus mis ik geen aflevering. (als ik niet vergeet de video aan te zetten)

Dokter Wouter

Bericht door Dokter Wouter » 10 okt 2007, 02:51

Dit is een aflevering naar mijn hart. Een goed verhaal met mysterie, actie, goed acteerwerk, mooie locaties en een angstaanjagend monster. Ik ben heel benieuwd naar de afloop. Het splitsen van de verhalen over twee weken geeft dat heerlijke ouderwetse Doctor Who gevoel waarbij je een week lang met de cliffhanger in je hoofd blijft zitten.

Blaidd Drwg schreef:En toch mist het de vaart van DW, dat vind ik wel jammer eigenlijk.

Ik mis eigenlijk helemaal geen vaart. En ik merk er ook niets van dat dit voor een jonger publiek bedoeld zou zijn dan Doctor Who. Het is eigenlijk gewoon Doctor Who maar dan zonder de Doctor.

Plaats reactie