Series 4

Alles over de serie Torchwood.

Moderator: Felix Torchwood

Spiritmuse
UNIT-member

Bericht door Spiritmuse » 16 feb 2010, 16:04

Alonso! Die met zijn naam een droomwens van de Doctor kon vervullen! :D

Maar zit die niet al in Being Human dan? Wat gaat daar dan mee gebeuren?
"This is my Timey-Wimey Detector. Goes "ding" when there's stuff." -10
"Do I just have a face that nobody listens to?!" -11

Griblit

Bericht door Griblit » 07 aug 2010, 23:17

"ze" zeggen dat Torchwood gaat verhuizen van de UK naar Los Angeles...
The team has left Wales for America, as creator Russell T. Davies has left Britain for Los Angeles. The case will tie the two remaining Torchwood members (Jack and Eve Myles's Gwen) to the CIA, and will expand into a world-wide threat.
http://gallifreynewsbase.blogspot.com/2 ... world.html

WAAROM?! Omdat stomme Amerikanen die geen idee hebben wat Europa betekend zich er beter mee kunnen identificeren?! FUCK 'EM! Is what i say! Why do we even care? (money.. oh yeah... forgot about that one.. )

WTF?! Wat maakt het uit waar een serie zich afspeeld? Omdat ze bij het horen van buitenlands geld niet weten hoeveel het precies is? PPFFFF!

10 pounds: not so much...

10 million pounds: shitloads...

anyone with more than 2 braincells can figure that out! Dat zij ignorant zijn is NIET ons probleem! :evil:

the doctor
Time Lord
Contacteer:

Bericht door the doctor » 08 aug 2010, 12:34

Het was al een paar maanden bekend dat het in Amerika zal afspelen, lees de vorige berichten maar.
Griblit schreef:WTF?! Wat maakt het uit waar een serie zich afspeeld?
Dan maakt het ook niet uit dat het in de U.S.A. afspeelt.

Je hebt de nieuwe serie nog een eens gezien, hoe kun je met zekerheid zeggen dat het al slecht is. Het is maar een andere plek. Jack en Russel T Davies zitten nog gewoon in het team. Ik wil eerst de nieuwe serie wel eens zien en dan pas zeggen of het goed of slecht is.
Films die ik wil zien van 2010:

Jonah Hex

Afbeelding

Spiritmuse
UNIT-member

Bericht door Spiritmuse » 08 aug 2010, 12:47

Hmmmm, "expanding into a world-wide threat". Want CoE was nog niet wereldwijd genoeg? lol

ishara

Bericht door ishara » 08 aug 2010, 17:05

Ik vindt het jammer, want het betekent dat we weer voortdurend Amerikaans Engels gaan horen, wat al bij 90% van de TV het geval is*. Het is juist zo lekker om ook wat Brits Engels te hebben. Wil niet zeggen dat het verder geen goede serie zal zijn, en ik zal ongetwijfeld gaan kijken. Maar jammer vind ik het wel.

*bij wijze van spreken, het is natuurlijk minder

Griblit

Bericht door Griblit » 08 aug 2010, 22:05

als ik al iets minder kwaad zou zijn en niet even hiervoor gehoord had dat ze in Amerika Sir David vervangen (hoezo vervangen?! Sir David is onvervangbaar! Het idee alleen al!) met een of ander niets zeggende Amerikaan was ik misschien kalm genoeg geweest om het te verwoorden zoals Ishara net deed.

Maar toch... kan me niet herinneren dat ik gezegd heb dat het d

Spiritmuse
UNIT-member

Bericht door Spiritmuse » 09 aug 2010, 03:19

Wat? Welke Sir David wordt nou waar vervangen? Attenborough?

En ik denk niet dat Torchwood heel erg "veramerikaniseerd" zal gaan worden. Ten eerste is het niet op een van de grote netwerken, die zich daar het meest schuldig aan maken, maar op een kleinere "kabel" zender, die over het algemeen meer risico durven te nemen met "ongewone" dingen (Zie bijvoorbeeld het grote succes van Dexter op Showtime, wat op een netwerkzender nooit gekund zou hebben).

En ten tweede, het is nog steeds Russell T Davies die het maakt!

Niet om te zeggen dat ik er zelf nou erg enthousiast over ben... als het de "nieuwe richting" van CoE gaat volgen denk ik niet dat ik er veel van zal gaan zien.

Trouwens, wat lees ik daar in dat artikeltje? Dat ook dit verhaal niet oorspronkelijk voor Torchwood is bedacht, maar ze er wel in geforceerd krijgt, net als CoE. En zie, dat was nou net mijn grootste probleem met CoE: het was voor mij geen Torchwood. Het was voornamelijk een politieke thriller, met aliens. En oh ja, Torchwood zit er ook nog in.

Marianne

Bericht door Marianne » 09 aug 2010, 16:52

Ben ik nou echt de enige die laaiend enthousiast is over de nieuwe Torchwood? Seizoen 1 en 2 waren wel okay, maar voor mijn gevoel werd de serie pas echt steengoed in het derde seizoen. Ik ben ook dus blij dat ze het verhaal in die lijn gaan voorzetten. Bovendien spelen Jack, Gwen en Rhys gewoon weer mee, dus ik zie eerlijk gezegd het probleem niet. Alleen de setting is veranderd, maar dat is begrijpelijk omdat de Rift in Cardiff nu gesloten is. (Bron: interview hierover met RTD in SFX #199). :)
Griblit schreef: Okay.... hands up wie "the office US" beter of zelfs even leuk vond als "the office"......

..........

.......... anyone?
IK! De Britse Office heeft mij nooit echt weten te raken, maar de Office US & Steve Carell vind ik het echt geweldig.

Spiritmuse
UNIT-member

Bericht door Spiritmuse » 09 aug 2010, 23:47

Tsja, Jack, Gwen en Rhys waren nou juist niet de personages die mij het meest boeiden. Dat waren toch echt Owen, Tosh en vooral Ianto. En laten dat nou net degenen zijn die de serie uitgeschreven zijn... :roll:

Maar ja, ik wacht het wel af. Als ik genoeg goede dingen hoor wil ik er misschien nog wel een stukje van kijken.

TikkiG2
Companion

Bericht door TikkiG2 » 10 aug 2010, 09:33

Ik ga het kijken, dan pas oordelen. Je kan van te voren wel zeggen of je het goed of slecht lijkt, maar je weet het pas achteraf.

Griblit

Bericht door Griblit » 10 aug 2010, 20:57

Spiritmuse schreef:Wat? Welke Sir David wordt nou waar vervangen? Attenborough?
There can be only one Sir David! Yup... die dus.

(of in ieder geval zolang DT nog niet geridderd is :P)

Nogmaals... ik zeg niet nu al dat het slecht is.. ik ga het gewoon kijken en als het verhaal goed is.. fairy snuff. Ik zie alleen de noodzaak niet het te veramerikaniseren. Ik ben niet Brits, maar ik begrijp Britse series/films wel, ben nog nooit in Amerika geweest, maar ik begrijp Amerikaanse series/films wel. Ik begrijp gewoon niet waarom (de meeste) Amerikanen iets pas begrijpen als het veramerikaniseerd is. Hoe kun je zo verwijderd zijn van de rest van de wereld? In hun ogen draait de wereld om de VS heen... maar zo is het niet. Wat ik al helemaal niet begrijp is dat "wij" daar aan conformeren... daar zouden we gewoon eens mee moeten stoppen.... fuck 'em.

Tyrus

Bericht door Tyrus » 11 aug 2010, 16:26

Tja, ik vond de Dr Who film met de 8ste ook prima, hoewel irritant dat het verder allemaal amerikanen waren.

Verder vind ik die eindeloze beroeping op de Office wel heel vermoeiend worden hoor. Als men ook maar ergens wil aantonen dat amerikanen geen humor hebben komt men daarmee aan zetten...
Terwijl, I agree, de cast van de USA versie er wel op hun eigen zwartgallige manier een succes van hebben weten te maken dat echt wel mag tippen aan de Britse.

Kortom kom wat dat betreft eindelijk eens met een ander voorbeeld... Ik zou echt zeggen, wacht het eens even af. Amerikaans betekend niet automatisch naar de knoppen. Er zijn daar ook hele goede series gemaakt, maar omdat er nogal veel gemaakt is er ook heel veel bagger. Het is inderdaad jammer dat alles hier uit amerika moet komen terwijl er ook enorm veel remakes zijn in de Russische cinema (fascinerend werk dat daar gedaan wordt) en de Oosterse. Daar zien we weer te weinig van.
Maar ja, zolang niemand er interesse in toont krijg je wat het grote publiek wil denk ik zo.

Ik vind trouwens die Rhys zo'n enorm vervelend figuur, hadden ze die niet een brok puin op zijn harsens kunnen geven?

Plaats reactie