1x01: Cyberwoman

Alles over de serie Torchwood.

Moderator: Felix Torchwood

Plaats reactie

Lisa terecht doodgeschoten?

Ja
13
93%
Nee
1
7%

Totaal aantal stemmen: 14

Calastir
Companion
Contacteer:

1x01: Cyberwoman

Bericht door Calastir » 18 sep 2009, 15:15

Afbeelding

Ik zag dat er nog geen onderwerpen waren voor serie 1, die ik nu weer als DVD op volgorde aan het bekijken ben. 8)

Er zit me iets dwars: Jack doodt Lisa op het eind nadat zij haar hersenen in het lichaam van de pizza-bezorgster heeft getransplanteerd om weer in menselijke vorm bij Ianto te kunnen zijn. Wat Lisa had gedaan was gruwelijk, maar op dat moment had ze geen wapen en ze was geen Cyberwoman meer, ofwel ze was geen bedreiging. Ze had in principe kunnen revalideren. Toch schoten Jack, Gwen, Owen en Toshiko haar gezamelijk dood in executie-stijl. Geen compromis, volkomen emotieloos.

Hier het laatste gedeelte van de aflevering als opfrissertje:
Torchwood-Cyberwoman part 5 (09:50min)
http://www.youtube.com/watch?v=Ddpl4vbOPls

Dit zit me toch nog dwars, vooral omdat niemand er volgens mij later op terug komt. Dus ik heb er maar een poll van gemaakt. Wat vinden jullie?
Lijstje van forumleden die ik nu allemaal heb ontmoet:
Robbie, MiVo, Gert-Jan Kramer, Dokter Wouter, Stoney3K, Blaidd Drwg, Dallista, the doctor, Felix Torchwood & The Celestial Toymaker, Omega, Niek, Alies, Timelord, Spiritmuse, Nancywho, ishara, doctor Murdock, 11thDoctor, Josienepien, Heather, Dalek-Tan, Aiyren, DarkDoctor, Ten, Brigadier Eckhardt Adams, Derpy.

Nandor
Random Stranger

Bericht door Nandor » 18 sep 2009, 16:54

Ze schoten pas nadat ze 'we can be upgraded together' zei. Ze was fysiek geen Cyberman meer, maar psychisch wel. Ze had de technische kennis om conversion units te bouwen nog, dus ze was zeker wel een bedreiging. Terug gaan naar Lisa zoals ze was, behoorde niet tot de mogelijkheden.

Dus ja, terecht.
Afbeelding

nancywho

Bericht door nancywho » 18 sep 2009, 19:35

once converted always converted. DELETE

Andreawashere

Bericht door Andreawashere » 18 sep 2009, 22:19

Nandor schreef:Ze schoten pas nadat ze 'we can be upgraded together' zei. Ze was fysiek geen Cyberman meer, maar psychisch wel. Ze had de technische kennis om conversion units te bouwen nog, dus ze was zeker wel een bedreiging. Terug gaan naar Lisa zoals ze was, behoorde niet tot de mogelijkheden.

Dus ja, terecht.
Wat Nandor zegt. Ik denk dat Jack & co niet had geschoten als alles erop had gewezen dat het de 'echte' Lisa was in het pizzameisje. Dan was het nog een gruwelijke ongemakkelijke toestand geweest, maar met een mooie vervalste verklaring (ongeluk, geheugenverlies) had 'Lisa' wel kunnen blijven leven.

Overigens gaan we op het Nederlandse TW-forum vanaf dit weekend heel TW herkijken en bespreken, dus als je tijd, zin en gelegenheid hebt ben je van harte uitgenodigd. :-D

ishara

Bericht door ishara » 21 sep 2009, 09:05

Het is een hele tijd geleden dat ik Torchwood 1 & 2 heb gezien, maar Nandors opmerking friste mijn geheugen wat op. Inderdaad, uit die zin 'upgrade together' bleek dat ze niet de gewone, echte Lisa meer was. Dan lijkt het doodschieten wel gerechtvaardigd, zeker in een TV serie. In het echt zou ik toch nog willen weten in hoeverre dit nog conditionering was en of ze echt definitief een 'cyber-mind' had.

PS Ik wil Torchwood wel gaan herkijken, maar aangezien ik naast het kijken van oude Who-afleveringen ook al bezig ben met project Babylon 5 (ben aan het eind van het 2e seizoen), zit dat er voorlopig niet in. Veel plezier met jullie marathon-annex-bespreking!

Calastir
Companion
Contacteer:

Bericht door Calastir » 24 sep 2010, 10:51

Obscurus Lupa met een review van deze aflevering.
Deze Amerikaanse reviewt doorgaans B-films en is geen fan van Torchwood.
http://obscuruslupapresent.blip.tv/file/4149187/
Lijstje van forumleden die ik nu allemaal heb ontmoet:
Robbie, MiVo, Gert-Jan Kramer, Dokter Wouter, Stoney3K, Blaidd Drwg, Dallista, the doctor, Felix Torchwood & The Celestial Toymaker, Omega, Niek, Alies, Timelord, Spiritmuse, Nancywho, ishara, doctor Murdock, 11thDoctor, Josienepien, Heather, Dalek-Tan, Aiyren, DarkDoctor, Ten, Brigadier Eckhardt Adams, Derpy.

Tyrus

Bericht door Tyrus » 24 sep 2010, 13:56

Ik wilde precies die quote aanhalen van Nandor :P

Dalek-Tan

Bericht door Dalek-Tan » 04 jan 2011, 13:03

naast dat ze nog psychisch een cyberwoman was, vond ik het ook echt gruwelijk dat ze haar hersens in een ander lichaam had geplaatst.

Plaats reactie