2x10: From Out of the Rain

Alles over de serie Torchwood.

Moderator: Felix Torchwood

Plaats reactie
newseries

2x10: From Out of the Rain

Bericht door newseries » 14 mar 2008, 20:43

Vorige week zag ik de trailer, het leek me heel spannend, maar het viel tegen. Het begin was geweldig; een circus dat je zielen steelt. Vooral toen die man z'n film aan het bekijken was en opeens de circusman in beeld kwam was het spannend. Toen verscheen hij met die vrouw en ze begonnen te moorden; Geweldig, echt heel spannend. Maar toen werd deze aflevering verpest door als rede te geven dat ze terugkeerden dat ze simpelweg uit de film gestapt waren. :? Vanaf dit moment vond ik de aflevering steeds
slechter, vooral toen alle circusleden uit de film kwamen (Dat zag er trouwens ook behoorlijk nep uit). Echt jammer terwijl het idee zo geweldig was :(

eerste helft 9/10
vanaf het moment dat alles duidelijk werd : 4/10

Dokter Wouter

Bericht door Dokter Wouter » 15 mar 2008, 02:11

newseries, ik ben het helemaal met je eens! Hier had echt veel meer in gezeten. Dat mensen uit een film stappen dat is op zich een leuk idee maar dan wil ik wel weten hoe ze in die film terecht zijn gekomen.

Een 6je van mij voor deze aflevering. Het is zeker geen slechte aflevering maar hij valt een beetje in het niet bij de geweldige afleveringen die we de afgelopen weken hebben gezien.

Dallista

Bericht door Dallista » 15 mar 2008, 07:42

Ben het helemaal met jullie eens. Ik had er erg naar uitgekeken (het zou de spannendste aflevering van het seizoen worden, Ianto zou een grote rol hebben, etc.) maar het was gewoon saai. Ik vond er niets engs aan, en dat zegt wat, aangezien ik circus-stuff normaal gesproken *utterly terrifying* vind. Clowns scare the **** out of me, maar die besnorde dude met zijn zeemeermin-vrouwtje... *shrug*

En Ianto viel me ook tegen. Ligt niet aan het personage of de acteur, zij moesten ook maar gewoon doen wat het script van hen vroeg. Maar er gebeurde gewoon te weinig. Ianto stond er steeds maar een beetje als 'wallpaper' bij. 'Stand there and look pretty'. En ja, rood is echt wel zijn kleur, maar het zou leuk zijn geweest als hij ook wat te doen had!

En verder deden veel aspecten van het verhaal me teveel denken aan PJ Hammond's vorige Torchwood aflevering, "Small Worlds" (met de fairies).

Jammer, maar ach, 9 van de 10 afleveringen van seizoen 2 waren wat mij betreft geweldig, dus ik mag niet klagen.
Laatst gewijzigd door Dallista op 15 mar 2008, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.

the doctor
Time Lord
Contacteer:

Bericht door the doctor » 15 mar 2008, 11:12

Wow, als ik dit lees, moet ik hem na een hafl uur uitzetten! :D

Dallista

Bericht door Dallista » 15 mar 2008, 15:38

the doctor schreef:Wow, als ik dit lees, moet ik hem na een hafl uur uitzetten! :D

Da's ook wel weer wat overdreven. Zelfs deze aflevering was nog steeds tien keer zo goed als het gemiddelde programma op TV. :lol:

Laserassault

Bericht door Laserassault » 19 mar 2008, 21:33

Ik ben het met jullie eens.
Ze moeten dtta volgende keer laten beslissen wat er in een episode komt. 8)

Blaidd Drwg
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Blaidd Drwg » 20 mar 2008, 10:18

Ik heb deze aflevering gisteren bekeken en mij viel ie niet tegen! Maar nu moet ik toegeven dat ik wel van dit soort sinistere horror houd. Misschien dat het niet in het verhaal zat, maar wel in de zeer kleine details. De filmpjes met mensen uit het verleden (inclusief Jack). Die filmpjes veranderden en je moet dus een beetje opletten. De oude dame in de rolstoel die haar verhaal verteld vond ik ook heel sterk, vooral toen ze zei dat Jack oude ogen had.

En natuurlijk de conclusie dat de bioscoop er indirect aan meegeholpen heeft dat reizende theater gezelschappen uitstierven. Ze bestaan dus alleen nog op film.

Erg leuk hoe Jack ze opneemt (gevangen neemt!) en dan de film overbelicht. Dat laatste deed me heel erg aan een Suske en Wiske verhaal denken (de Speelgoedzaaier), waarin Lambik een schaduw vangt met een zaklamp en hem vervolgens gevangen neemt door de lamp uit te zetten.

En het einde was grandioos! Dat filmblik dat valt en dat je weer eventjes dat orgeltje hoort............
"The quotes are over, Doctor!" (Scorby in Seeds of Doom)

Calastir
Companion
Contacteer:

Bericht door Calastir » 20 mar 2008, 11:12

Ik vond het ook een beetje een vage aflevering. Misschien dat ik dit soort thrillers al teveel heb gezien, dus dan moet het verhaal goed in elkaar zitten om mij bang te maken. Wat wilden de circusartiesten nu eigenlijk precies: water, zielen, of publiek? Ze zaten achter alledrie die dingen aan.
Clowns zijn inderdaad creepy, maar die kwamen nauwelijks voor.
Lijstje van forumleden die ik nu allemaal heb ontmoet:
Robbie, MiVo, Gert-Jan Kramer, Dokter Wouter, Stoney3K, Blaidd Drwg, Dallista, the doctor, Felix Torchwood & The Celestial Toymaker, Omega, Niek, Alies, Timelord, Spiritmuse, Nancywho, ishara, doctor Murdock, 11thDoctor, Josienepien, Heather, Dalek-Tan, Aiyren, DarkDoctor, Ten, Brigadier Eckhardt Adams, Derpy.

the doctor
Time Lord
Contacteer:

Bericht door the doctor » 20 mar 2008, 14:41

Ik ga hem vanavond kijken! :-D

the doctor
Time Lord
Contacteer:

Bericht door the doctor » 20 mar 2008, 22:03

Vond hem goed, totdat ze er ook uitkwamen.

saint mark
Companion

Bericht door saint mark » 20 mar 2008, 23:05

Goede degelijke aflevering een beetje in de stijl van de X-Files.

Felix Torchwood
Time Lord
Contacteer:

Bericht door Felix Torchwood » 21 mar 2008, 07:02

Gisteravond gekeken naar de "kinder"-aflevering.
Ik vond het een prima aflevering. Vooral het idee dat mensen die op film staan het eewige leven hebben. Daarbij was het een creepy aflevering. Dat kwam voornamelljk door de stalmeester. Dat was een duister figuur.

Afbeelding

Niek
Companion

Bericht door Niek » 22 mar 2008, 15:28

Ook ik was nogal teleurgesteld. De trailer beloofde zoveel en op een of andere manier werkte dat allemaal niet in de hele aflevering. Het vreemde is dat ik niet de vinger kan leggen op waar het nou aan ligt.

Plaats reactie