2x06 Reset

Alles over de serie Torchwood.

Moderator: Felix Torchwood

Plaats reactie
Gert-Jan Kramer
Friend

2x06 Reset

Bericht door Gert-Jan Kramer » 21 feb 2008, 15:51

Het blijft puike afleveringen regenen in dit TW-seizoen.

Uiteraard was dit aangekondigd als de terugkeer van Martha Jones, en jawel... de inmiddels "volwassen" geworden Martha, die haar studie heeft afgerond en nu werkt voor UNIT, kwam het team versterken. Ditmaal moesten mysterieuze sterfgevallen worden ontrafeld, die dus bleken te leiden naar een strafbewaakt medisch centum dat proefpersonen "geneest" met een goedje van de Mayfly, een reusachtig alieninsect.

Ik vreesde in het begin dat de ep een beetje te jolig zou worden met al die onderonsjes tussen Jack & Martha, ofwel de End of the World Club. Gelukkig werd snel de draad over die vreemde sterfgevallen opgepakt. Erg spannend allemaal. Met Martha die zich als proefpersoon naar binnen smoest bij het centrum, een huurmoordenaar met injectienaald (brrr), die arme Mayfly in een koker, Martha met alienvlieg in haar buik...

en Owen is dood! :shock:

Calastir
Companion
Contacteer:

Bericht door Calastir » 21 feb 2008, 16:44

Ook al ben ik geen Martha-fan, toch leuk haar weer eens te zien nu in de rol van UNIT vertegenwoordiger. Mooie effecten van de Mayfly.
Achteraf verhaaltechnisch gezien wel logisch dat Owen doodging. Martha verving hem eigenlijk direct al als de nieuwe medicus, en hij had net een afspraakje gemaakt met Toshiko.

En we weten inmiddels allemaal dat er een soort vloek op Toshiko rust waardoor haar scharrels er meestal snel aan gaan... d5lol

Maar het blijft Sci-fi, dus Owen kan nog altijd als alien dubbelganger, kloon of alternate reality terugkomen.
Lijstje van forumleden die ik nu allemaal heb ontmoet:
Robbie, MiVo, Gert-Jan Kramer, Dokter Wouter, Stoney3K, Blaidd Drwg, Dallista, the doctor, Felix Torchwood & The Celestial Toymaker, Omega, Niek, Alies, Timelord, Spiritmuse, Nancywho, ishara, doctor Murdock, 11thDoctor, Josienepien, Heather, Dalek-Tan, Aiyren, DarkDoctor, Ten, Brigadier Eckhardt Adams, Derpy.

the doctor
Time Lord
Contacteer:

Bericht door the doctor » 21 feb 2008, 18:37

Ik ga hem vanavond kijken!

newseries

Bericht door newseries » 21 feb 2008, 21:33

Als je goed had opgelet dan had je de poster van de Slitheen-burgemeester van Cardiff uit Boomtown kunnen zien.

the doctor
Time Lord
Contacteer:

Bericht door the doctor » 21 feb 2008, 22:01

Heb hem net gezien, goede aflevering, jammer dat ik al had gelezen dat owen dood ging, nu was het een mindere shock :cry: .

Felix Torchwood
Time Lord
Contacteer:

Bericht door Felix Torchwood » 21 feb 2008, 22:03

Erg leuk om Martha terug te zien in Torchwood. Ze is zeker volwassener geworden. Voor de rest een prima aflevering. Zelf vond ik het verhaal niet echt bijzonder, maar het was ook meer ter introducite van Martha in TW.

[quote=newseries]Als je goed had opgelet dan had je de poster van de Slitheen-burgemeester van Cardiff uit Boomtown kunnen zien.[/quote]

Dat zag ik meteen. Erg leuk gedaan.

Ja en Owen is dood. Jammer. In de declasified zei RTD ook dat dit oa was gedaan om te laten zien dat het werk bij TW gevaarlijk is.

Ik heb vanavond naar de "kinder" aflevering gekeken. Gisteren had ik alleen het laatste deel gezien. Wat ik nu miste was het schot van Jack tussen de ogen van de profesor. Dat was er uit geknipt.

Cijfer: 3/5

Niek
Companion

Bericht door Niek » 22 feb 2008, 10:34

Felix Torchwood schreef:TW gevaarlijk is.

Ik heb vanavond naar de "kinder" aflevering gekeken. Gisteren had ik alleen het laatste deel gezien. Wat ik nu miste was het schot van Jack tussen de ogen van de profesor. Dat was er uit geknipt.

Nu zat ik me al af te vragen wat ze zouden knippen. Een collega van mij kijkt alleen de "kinderaflevering" en heeft nog geen vreemde dingen ontdekt zoals vroeger bij Buffy er wel eens zo geknipt werd dat er dingen niet meer klopte.

Over de aflevering zelf: Owen dood? Op een of andere manier deed het me weinig omdat ik simpelweg niet kan geloven dat ze hem werkelijk dood laten blijven. Maar we zullen zien, ik kan me vergissen.

saint mark
Companion

Bericht door saint mark » 22 feb 2008, 15:04

serie 2 van Torchwood is een totale verbetering op serie 1, deze aflevering met Martha Jones maakt wel duidelijk dat de scheiding tussen DW & TW zoals Russell wilde aanvankelijk niet meer zo strak gehanteerd wordt.

Ik ben benieuwd of Owen werkelijk dood is of dat hij na het vertrek van Martha weer terugkeert. :( Iets wat mij zou irriteren.

Niek
Companion

Bericht door Niek » 22 feb 2008, 17:37

saint mark schreef:Ik ben benieuwd of Owen werkelijk dood is of dat hij na het vertrek van Martha weer terugkeert. :( Iets wat mij zou irriteren.

Laten we maar niet op de zaken vooruit lopen en rustig afwachten hoe het verder zal gaan. Mijn gevoel zegt dat Owen toch zal blijven op wat voor manier dan ook. Of het me zou irriteren zou afhangen van hoe dat dan zou zijn.

Plaats reactie