2x05 ADAM

Alles over de serie Torchwood.

Moderator: Felix Torchwood

Plaats reactie
saint mark
Companion

2x05 ADAM

Bericht door saint mark » 14 feb 2008, 13:07

Een leuk experiment met de karakters van Torchwood, iedereen was wat anders door de manipulaties van Adam.
Voor mij zat het spectaculaire in de preview of next Week: Martha.

3/5 of 6/10

Calastir
Companion
Contacteer:

Bericht door Calastir » 14 feb 2008, 14:09

In het begin vroeg ik me ook al af wie die man was, ze leken hem allemaal te kennen en ik dacht dat ik een aflevering had gemist of zo maar het werd al snel duidelijk hoe het zat.

Vreselijk dat ie Jack nu de laatste goede herinnering aan z'n vader en z'n broertje heeft ontnomen. Ik vond het wel cool dat wij nu meer weten over Jack's verleden dan hij zelf.

Hoe heette zijn thuiswereld nu? Dat was tot nog toe onbekend, maar de naam werd nu genoemd. Het begon met 'Boe' en toen moest ik gelijk denken aan 'the Face of Boe' wat hij later wordt! :idea:

Ik ben geen fan van Martha maar meer van Rose, maar toch leuk dat ze volgende week komt. Ik ben benieuwd of ze het nog over de doctor gaat hebben.
Lijstje van forumleden die ik nu allemaal heb ontmoet:
Robbie, MiVo, Gert-Jan Kramer, Dokter Wouter, Stoney3K, Blaidd Drwg, Dallista, the doctor, Felix Torchwood & The Celestial Toymaker, Omega, Niek, Alies, Timelord, Spiritmuse, Nancywho, ishara, doctor Murdock, 11thDoctor, Josienepien, Heather, Dalek-Tan, Aiyren, DarkDoctor, Ten, Brigadier Eckhardt Adams, Derpy.

Tijgerboy
UNIT-member

Bericht door Tijgerboy » 14 feb 2008, 17:01

de aflevering was toch 2x05 en niet 2x04?
You Are Not Alone, I am online!

Blaidd Drwg
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Blaidd Drwg » 14 feb 2008, 17:06

Tijgerboy schreef:de aflevering was toch 2x05 en niet 2x04?

IDD ik heb het aangepast.

Zelf heb ik de aflevering niet gezien, maar ik kan niet wachten tot ik weer thuis ben!
"The quotes are over, Doctor!" (Scorby in Seeds of Doom)

newseries

Bericht door newseries » 14 feb 2008, 19:40

Ik heb hem ook gezien: Gewldig dit is e eerste keer dat we een andere planeet zien bij torchwood!!!

8/10

the doctor
Time Lord
Contacteer:

Bericht door the doctor » 14 feb 2008, 22:04

Ook weer net gekeken, wat eem goede aflevering!

Gert-Jan Kramer
Friend

Bericht door Gert-Jan Kramer » 15 feb 2008, 11:50

Calastir schreef:In het begin vroeg ik me ook al af wie die man was, ze leken hem allemaal te kennen en ik dacht dat ik een aflevering had gemist of zo maar het werd al snel duidelijk hoe het zat.

Ik werd ook ff op het verkeerde been gezet. Zo'n alien die alleen bestaat uit herinneringen van anderen is een mooie toevoeging aan het TW-universum. Opnieuw een erg goede en leuke episode waarin alle onderlinge relaties op de kop worden gezet, vooral bij Tosh en Owen. Ach, dat blije gezichtje van Tosh toen ze na afloop dat bloemenkaartje van Owen las. "In your dreams, Tosh". Hihi. Toch denk ik wel dat de relatie tussen die twee weer een stapje dichterbij is gekomen.

En we kregen eindelijk iets te zien van Jacks verleden! Gray blijkt zijn jonge broertje te zijn die 'm door de vingers is geglipt op het strand. Het blijft nog wel onduidelijk wat er met Gray is gebeurd en wie de aanvallende aliens dan waren. Nog genoeg losse draadjes om bij elkaar te knopen.

Calastir schreef:Hoe heette zijn thuiswereld nu? Dat was tot nog toe onbekend, maar de naam werd nu genoemd.

Hoe zijn thuisplaneet heet weten we eigenlijk nog niet, maar de herinnering speelde zich af op het schiereiland Boeshane, de kleine kolonie waar Jack is opgegroeid. Omdat hij als eerste kolonist erin slaagde bij de Time Agency te komen, kwam hij door die prestatie met zijn hoofd op posters te staan. Zo kreeg hij de bijnaam The Face of Boe. Aldus de DW-encyclopedie.

Blaidd Drwg
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Blaidd Drwg » 16 feb 2008, 16:53

Kijkcijfer: 3,3 miljoen
"The quotes are over, Doctor!" (Scorby in Seeds of Doom)

Felix Torchwood
Time Lord
Contacteer:

Bericht door Felix Torchwood » 19 feb 2008, 13:32

Een prima aflevering.
Ik vond het leuk om te zien dat Owen een nert was.
Vooral het deel waarbij Adam Ianto de serie-mondenaar herinderingen gaf was echt goed gedaan.

Wat ik aangrijpend vond was wat Jack tegen iedereen zei voordat ze de pil namen. Allemaan heel persoonlijk. Een 'pink een traantje weg' moment.

Een prima TW aflevering

8/10

Dokter Wouter

Bericht door Dokter Wouter » 19 feb 2008, 19:20

Ik vond "Adam" een aardige aflevering maar meer ook niet. Het idee achter deze aflevering is zeer goed gevonden alleen de uitvoering had wat beter gekund. Ik had graag wat meer achtergrondinformatie gehad over Adam, bijvoorbeeld wat voor een wezen hij is en waar hij vandaan komt (uit The Void?).

Gert-Jan Kramer schreef: Hoe zijn thuisplaneet heet weten we eigenlijk nog niet, maar de herinnering speelde zich af op het schiereiland Boeshane, de kleine kolonie waar Jack is opgegroeid.

Is er ooit gezegd dat de Boeshane Peninsula op een andere planeet is? Wat ik er van begrepen heb was het gewoon de Aarde maar dan in de 51e eeuw. In elk geval leuk om een stukje van Jack's verleden te zien. Wat ik niet begrepen heb is waarom Jack nu zijn herrineringen aan dit verleden is kwijtgeraakt terwijl alle andere leden van Torchwood geen herrineringen zijn kwijtgeraakt (zover ik weet). Kan iemand mij dit uitleggen?

Cijfer: 6,5 / 10

Calastir
Companion
Contacteer:

Bericht door Calastir » 20 feb 2008, 11:26

Ik denk dat het zo zit DW;
Omdat het alien die oude herinnering naar Jack's korte termijn geheugen bracht zodat hij er zelf onderdeel van kon worden. Toen Jack de pil nam werd deze van oorsprong oude herinnering samen met al zijn andere korte termijn herinneringen gewist.
Lijstje van forumleden die ik nu allemaal heb ontmoet:
Robbie, MiVo, Gert-Jan Kramer, Dokter Wouter, Stoney3K, Blaidd Drwg, Dallista, the doctor, Felix Torchwood & The Celestial Toymaker, Omega, Niek, Alies, Timelord, Spiritmuse, Nancywho, ishara, doctor Murdock, 11thDoctor, Josienepien, Heather, Dalek-Tan, Aiyren, DarkDoctor, Ten, Brigadier Eckhardt Adams, Derpy.

Niek
Companion

Bericht door Niek » 22 feb 2008, 12:18

Gert-Jan Kramer schreef:Hoe zijn thuisplaneet heet weten we eigenlijk nog niet, maar de herinnering speelde zich af op het schiereiland Boeshane, de kleine kolonie waar Jack is opgegroeid. Omdat hij als eerste kolonist erin slaagde bij de Time Agency te komen, kwam hij door die prestatie met zijn hoofd op posters te staan. Zo kreeg hij de bijnaam The Face of Boe. Aldus de DW-encyclopedie.

Dat is nog eens nuttige informatie. Het was me weer even ontschoten en nu begrijp ik het weer beter.

Trouwens, een waanzinnige aflevering dit. Fantastisch. Zo wil ik er wel meer zien.

Niek
Companion

Bericht door Niek » 22 feb 2008, 12:23

Dokter Wouter schreef:Ik vond "Adam" een aardige aflevering maar meer ook niet. Het idee achter deze aflevering is zeer goed gevonden alleen de uitvoering had wat beter gekund. Ik had graag wat meer achtergrondinformatie gehad over Adam, bijvoorbeeld wat voor een wezen hij is en waar hij vandaan komt (uit The Void?).

Goh, en ik vond nou juist dat dit de beste aflevering was tot nu toe. Veel achtergrondinformatie kan ook heel erg vervelend worden vooral als het niet simpel ingevoegd kan worden. Juist het vage van Adam vond ik bijzonder aantrekkelijk.

Flamegon

Bericht door Flamegon » 26 mar 2008, 10:23

Ik vond de aflevering zelf heel goed maar het einde leek een beetje "rushed."
Iedereen neemt retcon en opgelost...

Niek
Companion

Bericht door Niek » 27 mar 2008, 20:39

Flamegon schreef:Ik vond de aflevering zelf heel goed maar het einde leek een beetje "rushed."
Iedereen neemt retcon en opgelost...

Het is een beetje de resetbutton van Star Trek. Mogen ze wel mee oppassen dat het niet vervelend gaat worden.

Plaats reactie