2x04 Meat

Alles over de serie Torchwood.

Moderator: Felix Torchwood

Flamegon

2x04 Meat

Bericht door Flamegon » 06 feb 2008, 17:23

Wat me vooral interesseerde dat ik las dat Rhys niet alleen meer te weten komt over Torchwood maar dat hij er een job kreeg aangeboden.
Laatst gewijzigd door Flamegon op 08 feb 2008, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Dokter Wouter

Bericht door Dokter Wouter » 06 feb 2008, 19:12

Oh nee toch he! Als Rhys een grotere rol krijgt dan moet ik speciaal voor hem de ondertitels aan gaan zetten. Ik kan hem namelijk echt niet verstaan met zijn Welsh accent. :|

Gert-Jan Kramer
Friend

Bericht door Gert-Jan Kramer » 07 feb 2008, 00:26

Dokter Wouter schreef:Als Rhys een grotere rol krijgt dan moet ik speciaal voor hem de ondertitels aan gaan zetten.

Ik heb altijd de ondertitels aan staan, dus mij maakt het niet uit. d2grin

En wow... wat een fantastische aflevering!

Rhys raakt dus betrokken bij Torchwood als hij Gwen ziet opdagen nadat een vleeskoerier omkomt bij een ongeluk. Dan blijkt het buitenaardse biefstuk te zijn, dus werk aan de winkel voor Jack & company. Prachtige karakterontwikkelingen in de relatie Gwen en Rhys, inclusief fijne 'domestic' (vrij naar Owen), maar ook bij Owen en Tosh (die schattig zat te hengelen naar de relatiemogelijkheid met O.).

En snif... die arme ruimtewalvis! Hartbrekend zoals Owen het beest uit zijn lijden moest verlossen. Zo mooi ook dat Tosh dan haar hand bij Owen op zijn schouder legt, terwijl ze eerder die afstand niet durfde te overbruggen. Prachtig opgebouwd.

saint mark
Companion

Bericht door saint mark » 07 feb 2008, 00:34

Geweldig.

Flamegon

Bericht door Flamegon » 07 feb 2008, 10:35

Ik kijk ook altijd met ondertiteling zodat ik niks van de dialoog mis.

Mooi aflevering en echt zielig met die ruimtewalvis :(
Ik ook ben blij dat Gwen Rhys niet heeft geretconned maar wat voor gevolgen zal dit hebben?

the doctor
Time Lord
Contacteer:

Bericht door the doctor » 07 feb 2008, 22:09

Ik heb deze net gezien, mijn eerste torchwood aflevering!

Flamegon

Bericht door Flamegon » 08 feb 2008, 11:19

the doctor schreef:Ik heb deze net gezien, mijn eerste torchwood aflevering!

Wat vond je ervan?

the doctor
Time Lord
Contacteer:

Bericht door the doctor » 08 feb 2008, 16:49

Weet ik eigelijk niet, gewoon leuk! :D

saint mark
Companion

Bericht door saint mark » 08 feb 2008, 22:28

the doctor schreef:Weet ik eigelijk niet, gewoon leuk! :D

goed sentiment, ga zo door. :D

Dokter Wouter

Bericht door Dokter Wouter » 09 feb 2008, 01:39

Kijk, dit was nou een aflevering die het helemaal deed voor mij. Meer van dit graag! Actie, drama, humor (vooral Ianto is dit jaar erg komisch) en een minimum aan puberale grapjes. Alleen, Meat, wat een saaie episodetitel. Laten we deze aflevering vanaf nu Moby Dick from Space noemen. :)

9.5/10

Als we de eerste aflevering even vergeten (wat ik echt probeer) dan is dit tot nu toe een geweldig Torchwoodseizoen.

Dallista

Bericht door Dallista » 09 feb 2008, 15:05

Wat een geweldige serie is dit toch geworden!!! Wat een kijkgenot. Als je er als schrijfster in slaagt om de kijkers een traantje weg te laten pinken bij de dood van een big honking smelly crying piece of meat, dan doe je echt iets goed! :lol:
BTW Ianto lijkt elke week (nog) betere dress-sense te krijgen. (Doet hij vast voor Jack, hehehe.)

En woensdag a.s. krijgen we twee nieuwe afleveringen (2x05 op BBC 2 en direct daarna 2x06 op BBC 3, squee!)

Flamegon

Bericht door Flamegon » 10 feb 2008, 10:51

Dallista schreef:Wat een geweldige serie is dit toch geworden!!! Wat een kijkgenot. Als je er als schrijfster in slaagt om de kijkers een traantje weg te laten pinken bij de dood van een big honking smelly crying piece of meat, dan doe je echt iets goed! :lol:
BTW Ianto lijkt elke week (nog) betere dress-sense te krijgen. (Doet hij vast voor Jack, hehehe.)

En woensdag a.s. krijgen we twee nieuwe afleveringen (2x05 op BBC 2 en direct daarna 2x06 op BBC 3, squee!)

Als je bbc3 hebt natuurlijk :(

Felix Torchwood
Time Lord
Contacteer:

Bericht door Felix Torchwood » 10 feb 2008, 10:54

Eindelijk de tijd gehad om "Meat" te kijken.

Een prima episode. Naast "Moby Dick from Space" ging het in deze episode voornamelijk over de relatie tussen Gwen en Rhys. Daarbij was het voor de rest van het TW-team duidelijk dat er voor Gwen nog een leven buiten haar werk is namelijk Gwen. Daarom vond ik het erg aandoenlijk om te zien dat Tosh probeerde om Owen mee uit te vragen. Wat helaas niet lukte :(

Dan nog wat over "Moby Dick from Space". Het was echt zielig om te zien dat die mensen een levend wezen zo veel pijn deden. Vooral mbv de walvisgeluiden was dit goed te horen.

Het einde vond ik wel verrassend omdat ik wel verwacht had dat Gwen Rhys die pil zou geven. Er was een twijfel, maar die werd snel weggenomen toen bleek dat hij niets zei tegen de persoon door de telefoon. Zij weet nu dat hij te vertrouwen is en ze kan nu eindelijk met hem over haar werk praten.

Cijfer: 4/5

Blaidd Drwg
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Blaidd Drwg » 10 feb 2008, 14:46

Ik vond een erg goede aflevering mede door de werking tussen Rhys en de rest van de cast. Ze moeten vooral doorgaan op dit niveau. Er zaten een aantal leuke kwinkslagen in deze aflevering en dan heb ik het niet over de 'Captain Ahab' opmerking van Ianto, maar ook dat kleine stukje conversatie tussen Jack en Gwen over het eten van alien meat. Volgens mij was er een hele kleine verwijzing naar de HHGTTG in verband met dat de alien het wel prettig vond.

By the way, allemaal de groeten vanuit Taiwan. Het is tropisch zeggen ze, maar het is bewolkt en erg fris hier!!!

Nog geen DW of TW hier, wel veel transformers :D
"The quotes are over, Doctor!" (Scorby in Seeds of Doom)

the doctor
Time Lord
Contacteer:

Bericht door the doctor » 10 feb 2008, 18:34

Erg grappig dat je nu in Taiwan zit, veel plezier!

Plaats reactie