2x03: To the Last Man

Alles over de serie Torchwood.

Moderator: Felix Torchwood

Plaats reactie
Blaidd Drwg
Site Admin
Contacteer:

2x03: To the Last Man

Bericht door Blaidd Drwg » 31 jan 2008, 08:11

Wat een verassende aflevering! Weinig actie, wel een heel goed verhaal. Allemaal ook zeer gedegen uitgevoerd. Spannend waren vooral de stukken met Gwen in het ziekenhuis, toen ze de zogenaamde gessten zag.
Ook het oude Torchwood stel vond ik een leuke vondst.
Wel droevig om te weten dat hij de wereld red en 3 weken later als lafaard wordt ge
"The quotes are over, Doctor!" (Scorby in Seeds of Doom)

saint mark
Companion

Re: 2x03: To the Last Man

Bericht door saint mark » 31 jan 2008, 13:20

Blaidd Drwg schreef:Wat een verassende aflevering! Weinig actie, wel een heel goed verhaal. Allemaal ook zeer gedegen uitgevoerd. Spannend waren vooral de stukken met Gwen in het ziekenhuis, toen ze de zogenaamde gessten zag.
Ook het oude Torchwood stel vond ik een leuke vondst.
Wel droevig om te weten dat hij de wereld red en 3 weken later als lafaard wordt ge

Gert-Jan Kramer
Friend

Bericht door Gert-Jan Kramer » 31 jan 2008, 17:54

Mooie Tosh-aflevering met gevoel. Wat mij betreft revancheert scenariste Helen Raynor zich hiermee ook na haar toch teleurstellende Dalek-dubbelaar in DW. De time shifts leken dan wel niet meer dan een aanleiding voor de affaire tussen Tosh en Tommy, de bevroren soldaat, plus een traanvol afscheid, maar het werkte prima. Ik was echt ontroerd en vond Anthony Lewis uitmuntend als Tommy.

Alleen snap ik dus niet waarom de tijdbreuk op gang werd gebracht... als het Torchwood-team uit 1918 Tommy gewoon in het ziekenhuisbed had laten liggen, was er toch niets aan de hand geweest? Maar ja, dan hadden we ook geen verhaal gehad.

Ianto mag opnieuw meer doen; het was wel erg geestig hoe hij naar Tosh keek toen die vroeg om thee voor Tommy. Haha. Ik vind het wel jammer dat de extra schermtijd van Ianto ten koste lijkt te gaan van Owen. Burn Gorman is de beste acteur in het ensemble, maar wie weet krijgen we de komende eps meer Owen.

Engste sc

Dallista

Bericht door Dallista » 31 jan 2008, 19:06

Gert-Jan Kramer schreef:Engste sc

Blaidd Drwg
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Blaidd Drwg » 01 feb 2008, 09:31

Gert-Jan Kramer schreef:Alleen snap ik dus niet waarom de tijdbreuk op gang werd gebracht... als het Torchwood-team uit 1918 Tommy gewoon in het ziekenhuisbed had laten liggen, was er toch niets aan de hand geweest? Maar ja, dan hadden we ook geen verhaal gehad.

De breuk onstaat doordat het ziekenhuis gesloopt wordt (leek mij een beetje een Sapphire en Steel invalshoek). De ingevroren Tommy nam een sleutel mee om de Time Shift te sluiten.
"The quotes are over, Doctor!" (Scorby in Seeds of Doom)

Felix Torchwood
Time Lord
Contacteer:

Bericht door Felix Torchwood » 01 feb 2008, 22:43

Deze aflevering liet zien dat er geen actie/geweld nodig is om een prima TW-afleveirng te maken.

Het verhaal had dan wel iets weg van "out of time" maar voor de rest was het een sterk verhaal. Vooral het 1918 TW-team was leuk om te zien. Daarmee lieten ze zien dat TW dus een geschiedenis heeft.
En de love-story was niet te overdreven aanwezig. Vooral de gesprekken tussen Tosh en Tommy waren erg leuk. Voor hem was het een paar dagen en voor haar jaren. Dat soort tijdsgespreken vindt ik altijd er leuk.

Net als Gert-Jan vond ik de engste sc

Flamegon

Bericht door Flamegon » 03 feb 2008, 21:10

Ik geloof niet dat er veel ge

Dokter Wouter

Bericht door Dokter Wouter » 05 feb 2008, 16:45

Felix Torchwood schreef: Het verhaal had dan wel iets weg van "out of time" maar voor de rest was het een sterk verhaal.

Maar dan wel een veel betere versie van Out of Time (waarbij ik bijna in slaap gevallen ben).

Het blijkt maar weer eens dat Torchwood helemaal geen geweld of puberale grapjes nodig heeft. Een ijzersterk verhaal doet wonderen. 9/10

By the way, ik ben wel blij met de wat mildere Owen die we dit jaar te zien krijgen. Vorig jaar was het echt een heel nare man waarvan ik mij afvroeg waarom Jack die niet uit het Torchwoodteam zet. Nu is hij wat meer een teamplayer en daarmee een stuk geloofwaardiger.

Niek
Companion

Bericht door Niek » 22 feb 2008, 14:15

Dokter Wouter schreef:By the way, ik ben wel blij met de wat mildere Owen die we dit jaar te zien krijgen. Vorig jaar was het echt een heel nare man waarvan ik mij afvroeg waarom Jack die niet uit het Torchwoodteam zet. Nu is hij wat meer een teamplayer en daarmee een stuk geloofwaardiger.

Een te milde Owen zou het veel minder interessant maken in mijn ogen. Juist een wat minder geliefd persoon kan voor verrassende wendingen zorgen. Maar iets meer driedimentionaler vind ik wel prettig.

Plaats reactie