TORCHWOOD - MIRACLE DAY SEASON 4 (14-7-2011)

Alles over de serie Torchwood.

Moderator: Felix Torchwood

Niek
Companion

Bericht door Niek » 27 dec 2010, 23:36

Alies schreef:Hmm... Beetje voorbarig om nu al over 7 jaar Torchwood te lopen schreeuwen? Laat ze eerst maar eens zien dat het samenwerken met de VS goed uit de verf komt.
Helemaal mee eens. Er wordt nogal wat afgeblazen aan series waarvan aanvankelijk gedacht wordt dat het een lange toekomst zou hebben. Een nogal hoogmoedige uitspraak.

Alies
Companion

Bericht door Alies » 28 dec 2010, 00:34

Inderdaad. zo hebben ze nu Stargate Universe geschrapt.
Seizoen 1 liep al niet zo lekker. Seizoen 2 is nu gemaakt, maar voldoet schijnbaar nog niet.
Ik vond het zelf wel een geinige serie. Maja, dat kwam misschien door mij fascinatie voor Doctor Rush's Schotse accent dan het verhaal XD Er zaten wel erg mooie aflevering bij trouwens.
The turn of the Earth. The ground beneath our feet is spinnin' at 1,000 miles an hour, and the entire planet is hurtlin' 'round the Sun at 67,000 miles an hour and I can feel it. We're fallin' through space, you and me, clingin to the skin of this tiny little world, and if we let go...

Mijn tekeningen zijn te vinden op: https://www.facebook.com/eurasiasart

ishara

Bericht door ishara » 29 dec 2010, 13:42

Alies schreef:Inderdaad. zo hebben ze nu Stargate Universe geschrapt.
Seizoen 1 liep al niet zo lekker. Seizoen 2 is nu gemaakt, maar voldoet schijnbaar nog niet.
Ik vond het zelf wel een geinige serie. Maja, dat kwam misschien door mij fascinatie voor Doctor Rush's Schotse accent dan het verhaal XD Er zaten wel erg mooie aflevering bij trouwens.
Hm, geinig vind ik niet bepaald het juiste woord, maar ik heb zojuist de eerste helft van het tweede seizoen gezien en het is gewoon een heel goede serie. Wel wat zwaar. En wat betreft dat Schotse accent: I'm with you there! :-D

Waar ik van baal is dat ze die seizoenen met een cliffhanger eindigen, en als dan de serie wordt geschrapt zit je met een verschrikkelijk onaf verhaal. Dat vind ik frustrerend.

Maar ik ben erg benieuwd naar de nieuwe Torchwood.

Alies
Companion

Bericht door Alies » 29 dec 2010, 17:22

Ik heb zelf seizoen 2 nog niet gezien. Mijn broertje volgens mij wel. Zal hem er eens over navragen.
Dat vond ik ook een minpunt van SGU. Het open einde. Ik weet dat zoiets zou moeten leiden tot mensen die trouw wachten op het volgende seizoen, maar ik vind het zelf een beetje een afhaker. Dat vind ik juist van series als Doctor Who zo goed. Het is af en je bent benieuwd met wat voor nieuws ze volgend seizoen gaan komen.

Het is zeg maar als een boek met een open einde dat zegt: Jaha! Moet je nu toch lekker wel het volgende boek kopen! Maar haha! Ik heb em nog niet eens geschreven!
The turn of the Earth. The ground beneath our feet is spinnin' at 1,000 miles an hour, and the entire planet is hurtlin' 'round the Sun at 67,000 miles an hour and I can feel it. We're fallin' through space, you and me, clingin to the skin of this tiny little world, and if we let go...

Mijn tekeningen zijn te vinden op: https://www.facebook.com/eurasiasart

Niek
Companion

Bericht door Niek » 30 dec 2010, 10:43

Alies schreef: Dat vond ik ook een minpunt van SGU. Het open einde. Ik weet dat zoiets zou moeten leiden tot mensen die trouw wachten op het volgende seizoen, maar ik vind het zelf een beetje een afhaker. Dat vind ik juist van series als Doctor Who zo goed. Het is af en je bent benieuwd met wat voor nieuws ze volgend seizoen gaan komen.
Heel mooi gezegd.
Het is wat alle Stargate-series deden, dat met die cliffhanger aan het einde van een seizoen en zelfs halverwege het seizoen als er een uitzendpauze was. Ik ben er ook niet erg van gediend en laat me eerder afhaken dan dat ik denk, wooow, wat zal er gaan gebeuren. Als er na een langere stop nieuwe afleveringen van een serie komen dan wil ik er weer fris instappen met een nieuw verhaal en niet doorkauwen op een oud draadje.

saint mark
Companion

Bericht door saint mark » 07 jan 2011, 17:03

The BBC have released details on the new series of Torchwood - which has now been renamed from The New World to Miracle Day.

The release introduces the plot of the new story, plus cast and character details.

The principal guest stars which have been mentioned in the news over the last couple of months are now formally confirmed, with a couple of character name changes. As reported last month, the principle role of CIA operative Rex Matheson will be played by Mekhi Phifer (most recently seen as FBI agent Ben Reynolds in Lie to Me), whilst protagonist Oswald Danes will be played by Bill Pullman (Independence Day). Alexa Havins (One Life to Live) will play field agent Esther Drummond, whilst Arlene Tur (Crash) plays Doctor Vera Jaurez.

saint mark
Companion

Bericht door saint mark » 08 jan 2011, 02:48

CHARACTER DESCRIPTIONS

REX MATHESON (Mekhi Phifer)

He

saint mark
Companion

Bericht door saint mark » 08 jan 2011, 02:50

The plot of Torchwood: Miracle Day takes place over the course of the ten episodes of the series:

One day, nobody dies. All across the world, nobody dies. And then the next day, and the next, and the next, people keep aging -- they get hurt and sick -- but they never die. The result: a population boom, overnight. With all the extra people, resources are finite. It

saint mark
Companion

Bericht door saint mark » 08 jan 2011, 02:51

A number of news-sites had reported in the last day or so that the transmission date for the forthcoming Torchwood has been revealed for BBC1 in the UK and Starz in the US.

BBC Marketing have informed us, however, that the "Torchwood" Facebook Page which purported to 'announce' the series premier date is not an official site as claimed, and has no links to the BBC itself.

The transmission date will be officially announced by the BBC and Starz later in the year.

Heather
UNIT-member

Bericht door Heather » 08 jan 2011, 15:10

Klinkt heel interessant, dat de 'wereld vergaat' doordat ni

Tijgerboy
UNIT-member

Bericht door Tijgerboy » 08 jan 2011, 17:15

Zeker interessant, zeker omdat het Jack een enorme emotionele klap zal geven, gezien hij zelf onsterfelijk is
You Are Not Alone, I am online!

Isomorph

Bericht door Isomorph » 09 jan 2011, 15:16

Waarschijnlijk een mengeling van vanalles, really. Hij zoekt al eeuwen naar iemand waar hij gelukkig mee kan zijn, maar omdat hij zelf onsterfelijk is, is dit onmogelijk. Nu plots iedereen onsterfelijk is, kan dit even een vonk van hoop geven, heel even, om daarna dan dat inzicht te krijgen van 'o crap'.

Het is inderdaad een pittig idee. Ik vraag me trouwens af of Russell weer iets 'religieus' in gedachten heeft. Waarom? Nou, gewoon mijn rare hoofd waarschijnlijk, maar was even over het idee aan het denken en kwam er via via op. Het is goed van 'm dat hij de ziektes er wel laat zijn en enkel de dood uitschakelt. Mensen gaan afzien, verschrikkelijk afzien en zullen dood WILLEN, wat plots niet meer mogelijk zou zijn. Zelfs euthanasie zouden ze niet meer kunnen plegen, want het spul zou hen waarschijnlijk alleen maar meer doen afzien of in slaap sussen. Oja, nog een mooie: meer kasplantjes, meer 'zombie'-likes. Wat gebeurt er als mensen geopereerd worden en hun hart en/of hersenen weggehaald worden? Blijft dat lichaam dan vers? Hoe geraakt dat brein aan de nodige zuurstof? Blijft het hart dan kloppen?

Anyway, over dat religieus: geschriften als deze die het bekendst zijn onder ons - jullie weten wel welke - hebben de mensen van toen lang genoeg laten denken dat de dood er enkel is doordat er zonde is. Misschien krijgen we hier een omgekeerd beeld X3. (Wat? Het kan. Daarom niet letterlijk, maar tussen de lijntjes =3)

Calastir
Companion
Contacteer:

Bericht door Calastir » 20 jan 2011, 17:25

Als onsterfelijkheid het thema van deze serie wordt, krijgen we hierin misschien wel te zien of captain Jack Harkness uiteindelijk
Lijstje van forumleden die ik nu allemaal heb ontmoet:
Robbie, MiVo, Gert-Jan Kramer, Dokter Wouter, Stoney3K, Blaidd Drwg, Dallista, the doctor, Felix Torchwood & The Celestial Toymaker, Omega, Niek, Alies, Timelord, Spiritmuse, Nancywho, ishara, doctor Murdock, 11thDoctor, Josienepien, Heather, Dalek-Tan, Aiyren, DarkDoctor, Ten, Brigadier Eckhardt Adams, Derpy.

Isomorph

Bericht door Isomorph » 20 jan 2011, 19:21

Zou dat dan niet het einde van Torchwood worden? (Of toch het einde van John Barrowman in Torchwood)

Josienepien

Bericht door Josienepien » 26 jan 2011, 14:03

In Doctor Who Magazine was weer wat meer info over Torchwood.
De schrijvers werden besproken en er waren schrijvers van een hoop series die ik niet ken, maar ook een schrijver van House gaat een aflevering doen =) Verder iets wat Angle heet en nog iets wat ik vergeten ben.
Er stond bij dat het seizoen 'later dit jaar' wordt uitgezonden.

Wat een spannend jaar! Twee keer DW (lente- en herfstseizoen), nieuwe Torchwood en in de herfst nieuwe Sherlock afleveringen. Maar dat ga ik in het non-dw-topic wel even vieren.

Verder denk ik wel dat Amerika Torchwood aan zou kunnen. Er zat natuurlijk al een behoorlijk Amerikaans tintje aan, dat hele misdaad en geweld gedoe en de relaties tussen de personages, het had al veel van al die Amerikaanse misdaadseries...

Plaats reactie