TORCHWOOD - MIRACLE DAY SEASON 4 (14-7-2011)

Alles over de serie Torchwood.

Moderator: Felix Torchwood

Heather
UNIT-member

Bericht door Heather » 14 jul 2011, 21:23

Nog 40 minuutjes.. En ik weet nog nieteens zeker of ik m zo ook kan zien :P Hij word gelukkig iig opgenomen.
"It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool!"

Josienepien

Bericht door Josienepien » 14 jul 2011, 23:30

Nou...

Dus...

Het lijkt me een coole serie, die ik graag zou volgen, maar het is natuurlijk geen Torchwood meer.
Dat wisten we natuurlijk al, het was ook al zo bij Children of Earth en van te voren was duidelijk dat het een lang verhaal zou worden.
Ik was gewoon erg dol op de korte verhaaltjes. Lekker een aflevering over

Timelord
Time Lord
Contacteer:

Bericht door Timelord » 15 jul 2011, 20:15

Ik dacht dat het aan mij lag, maar het is bevestigd:
de Engelse uitzending is EXACT zoals hij in Amerika is uitgezonden.
Het enige verschil zat hem in de trailer. :?
Afbeelding

cva looi
Acquaintance

Bericht door cva looi » 21 jul 2011, 21:41

raar idee misschien maar kweet niet of iemand het al aangehaald heeft of dat dit al eens besproken is tijdens de eerste afleveringen maar hoe zit het met de dieren,blijven zij ook verder leven of sterven zij nog steeds

Timelord
Time Lord
Contacteer:

Bericht door Timelord » 21 jul 2011, 23:06

Het is gezegd in de 2de aflevering: alleen de mensen hebben er last van.
Afbeelding

Tijgerboy
UNIT-member

Bericht door Tijgerboy » 21 jul 2011, 23:08

In deze aflevering, toen Vera op die meeting was, en ze langs kamers kwam en flarden van gesprekken opving, zei een wetenschapper dat mensapen en andere dieren gewoon doodgaan, en dat het alleen mensen betreft.
You Are Not Alone, I am online!

Josienepien

Bericht door Josienepien » 31 aug 2011, 18:16

Nou mensen, heb nu 7 afleveringen gezien en ik weet niet zo goed hoe ik het moet beoordelen.

Ik was dol op Torchwood als in korte avonturen, waarbij je in 50 minuten van relaxt naar gespannen naar bang naar opgelucht gaat en af en toe moet lachen. Nu ben je alleen maar bang en gespannen, zonder opluchting... En een stuk minder lachen ook...

Miracle Day is voor mij nu meer als een interessante Amerikaanse SF serie, maar niet Torchwood...

Ik denk ook dat het fantastische concept, want dat niemand meer dood gaat is echt heel goed, beter uitgewerkt had kunnen worden. Het zou beter tot zijn recht gekomen zijn als dat hele terroristen- achtervolgings-gedoe er niet meer bij zou zijn en Torchwood gewoon op een relaxte manier ging samenwerken met de CIA. Zo krijg je meer rust tijdens het kijken en kun je evengoed een heel spannend verhaal maken. En zo lijkt het dan ook weer iets meer op het oude Torchwood.

Timelord
Time Lord
Contacteer:

Bericht door Timelord » 31 aug 2011, 20:03

Wat mij het meest dwarszit: je weet dat als je gaat kijken, dat op het eind weer een cliffhanger komt en dat je een week moet wachten op het vervolg en zo door.

Dat wachten, dat drijft me tot wanhoop. :wink:

Daarom is het straks fijn om als alle 10 de afleveringen zijn geweest, om alles nog eens achter elkaar te zien.
Afbeelding

Josienepien

Bericht door Josienepien » 01 sep 2011, 12:23

Wat ik trouwens ook vervelend vind is dat het allemaal iets akeliger is dan eerst.

Van de eerste twee series durf ik alleen Cyberwoman en niet terug te kijken, omdat ik het gewoon te gruwelijk vond en een paar keer ben weg gerend bij het kijken. Bij Miracle Day ben ik in totaal al vier keer weg gerend om niet nachtmerries te krijgen. Ik kan heel goed tegen bloed en lijken, maar tegen martelingen en mensen die heel veel pijn hebben kan ik echt niet! Van mij mag al dat soort geweld 'off the record', dat je het wel weet, maar niet ziet of hoort... Daarbij was dat gedoe met die Nicolas echt onnodig, want de man met het mes had hem ook kunnen dwingen mee te lopen en hem zo binnen te laten...

Tijgerboy
UNIT-member

Bericht door Tijgerboy » 03 sep 2011, 15:16

Dat is inderdaad de consequentie van niet dood kunnen gaan. Je blijft leven, en dus blijf je lijden. Ik vond bepaalde sc
You Are Not Alone, I am online!

saint mark
Companion

Bericht door saint mark » 04 sep 2011, 01:39

Vanwege vakantie 3 weken gemist en niet echt de tijd gehad om de serie terug te kijken. Ik denk dat ik na komend weekend alle afleveringen achter elkaar kijk.
I stole a timelord and ran away with him.

saint mark
Companion

SPOILERS!!!!!!!!!!

Bericht door saint mark » 11 nov 2011, 22:43

Torchwood: Miracle Day DVD REVIEW

Release Date: 14 November 2011
2011 * 15 * 528 minutes *
I stole a timelord and ran away with him.

Stefancos
Acquaintance

Re: TORCHWOOD - MIRACLE DAY SEASON 4 (14-7-2011)

Bericht door Stefancos » 07 okt 2014, 15:38

Dit seizoen eindelijk voor het eerst gekeken op Netflix.

Doordat het grotendeels in de VS afspeelt met een Amerikaanse cast is het typische "Welsh-achtige" was de serie toch behoorlijk verdwenen. Al had Children Of Earth hetzelfde al een beetje.

De nieuwe leden van het Torchwood team zijn aardig, maar zeker geen Tosh, Owen of Ianto.
Herhaalt de formule van Children Of Earth om een enkele verhaal lijn te hebben, maar omdat het 10 afleveringen zijn word het allemaal wel erg uitgesmeert. Miracle Day heeft nooit dat op het puntje van je stoel gevoel dat het vorige seizoen wel had.

Maar uiteindelijk is het allemaal wel goed gemaakt. En Eve Myles alweer geweldig as Gwen. Paar goede gastrollen ook. Vooral Bill Pullman.

Plaats reactie